۶ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۰۰
کد خبر: 81403729
T T
۰ نفر
گزارش سایت جام ملتهای آسیا از صعود آسان ایران به جام 2015

تهران- ایرنا- تارنمای رسمی جام ملتهای آسیا در گزارشی از نحوه صعود ایران به جام 2015 نوشت: انتظار زیادی وجود داشت تیم ایران با داشتن تاریخ پرافتخاری در این رقابتها صعود آسانی به این جام داشته باشد.

تارنمای رسمی جام ملتهای آسیا نوشت: تیم ایران تاكنون 12 بار در جام ملتهای آسیا شركت كرده است كه قهرمانی در سالهای 1968، 1972 و 1976 بهترین عملكرد آن بوده است.

تیم ایران در جام 2011 مقام پنجم را كسب كرد. این تیم تاكنون 58 بازی انجام داده است كه شامل 34 برد، 17 تساوی و 7 باخت است.

انتظار زیادی می رفت كه تیم ملی فوتبال ایران با داشتن چنین تاریخ پرافتخاری در جام ملتهای آسیا، صعود آسانی برای سیزدهمین حضور خود در این تورنمنت داشته باشد.

ایران كه بدنبال چهارمین قهرمانی در آسیاست، در مرحله مقدماتی در گروه بی با كویت، لبنان و تایلند هم گروه شد.

پیروزی 5 بر صفر مقابل لبنان در تهران نمی توانست شروع بهتری را برای تیم ایران رقم بزند. هت تریك جواد نكونام و دو گل رضا قوچان نژاد پیروزی را نصیب ایران كرد.

در دومین دیدار مقدماتی ایران مقابل كویت به نظر می رسید مردان كارلوس كی روش درحال تصاحب دو برد در دو دیدار اول خود هستند، اما ضربه پنالتی بازیكن كویتی نتیجه را به تساوی یك بر یك كشاند.

پیروزی ضعیف دو بر یك مقابل تایلند در خانه با گل های جلال حسینی و قوچان نژاد بدست آمد. دیدار برگشت در بانكوك تیم ایران برتری داشت. اشكان دژاگه و قوچان نژاد در نیمه اول گلزنی كردند و علیرضا جهان بخش نیز بار دیگر دروازه تایلند را گشود تا نتیجه سه بر صفر به نفع ایران پایان یابد.

پیروزی چهار بر یك مقابل لبنان در بیروت، صعود تیم ایران را در حالی كه مرحله مقدماتی هنوز به پایان نرسیده بود، قطعی كرد. امیر صادقی اولین گل را برای ایران به ثمر رساند. بعد از او دژاگه، نكونام و قوچان نژاد شكست سنگینی را نصیب لبنان كردند.

دیدارهای مقدماتی ایران با برد سه بر دو در خانه مقابل كویت پایان یافت و مردان كی روش ركورد برترین عملكرد را در بین تمام كشورهای شركت كننده در مرحله مقدماتی از آن خود كردند. نوار شكست ناپذیری تیم ایران با یك تساوی و پنج برد و زدن 18 گل و دریافت فقط 5 گل در شش دیدار ،‌ پاره نشد.

عملكرد تیم ایران باعث شد به عنوان یكی از چهار تیم برتر در قرعه كشی تورنمنت 2015 در سید یك قرار گیرد. تیم ایران در این جام با امارات متحده عربی، قطر و بحرین در گروه سی هم گروه است.

ورزشی**1584

سرخط اخبار ورزش