۳ آذر ۱۳۹۳، ۰:۳۵
کد خبر: 81398490
T T
۰ نفر
رييس شوراي اسلامي شهر قزوين: بسيج گسترده ترين و تاثيرگذارترين نهاد انقلابي مي باشد

قزوين- ايرنا- رييس شوراي اسلامي شهر قزوين، بسيج را گسترده ترين و تاثيرگذارترين نهاد انقلابي دانست و گفت: كار براي انجام تكليف و وظيفه و نه براي نتيجه از ويژگي هاي اين نهاد مردمي است.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا، 'عباس ظاهري' در جلسه علني شوراي شهر، بسيج را نمونه كاملي از دشمن ستيزي و مقابله با استكبار جهاني برشمرد و با گراميداشت هفته بسيج با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري كه اين هفته را فرصتي براي زنده نگاه داشتن ارزشها و روح بسيجي در آحاد ملت و به خصوص جوانان مي دانند، افزود: بزرگاني همچون امام راحل و رهبر معظم انقلاب، تعابير و توصيف هاي با محتوا، ارزشمند و بلندي از بسيج و بسيجيان دارند كه زبان از بيان آنها قاصر است.

وي در ادامه با گريزي به ادوار گذشته و تاكيد بر اينكه بسيجيان در دوران پس از انقلاب و جنگ تحميلي رشادتهاي بي نظيري از خود به نشان دادند، تصريح كرد: در تمامي برهه هاي حساس انقلاب، بسيج در كنار مردم و گوش به فرمان فرماندهي كل قوا بود و به دليل همين اخلاص و تبعيت از رهبري ، منشا اثر بوده است.

ظاهري دوران هشت سال دفاع مقدس را همزمان با اوج نقش آفريني بسيج اعلام كرد و گفت: در آن برهه از تاريخ، بسيجيان هوشمندانه و شجاعانه به جبهه ها اعزام شدند و درحاليكه دشمن به خيال خام خود مي خواست كشور را به تصرف درآورد، در مقابل آنها ايستادند و بيگانه را از خاك كشور عقب راندند.

وي با اشاره به حضور 'روح الله بصيري نيا' ركابزن بسيجي از شهرستان گيلان غرب كه حامل پيام شهدا، اتحاد، همدلي و ميهمان نوازي مردم اين خطه به شهروندان، مسوولين، اعضاي شوراي شهر و شهردار قزوين است، گفت: حركت اين دوچرخه سوار بسيجي بسيار ارزشمند است.

ظاهري يادآورشد: مردم مناطق مرزي در طول جنگ متحمل مشكلات عديده اي شدند ولي عزتمندانه مشكلات را تحمل كردند تا پيروز شدند .

وي اضافه كرد: در آن دوران سخت، هموطنان و به خصوص بسيجيان دلاورانه در جبهه ها حضور يافتند و با ياري مردمان شهرهايي همچون گيلان غرب با دشمن جنگيدند و نگذاشتند حتي يك وجب از خاك كشور به دست بيگانگان بيفتد.

ديگر عضو شوراي اسلامي شهر قزوين نيز ضمن گرميداشت هفته بسيج گفت: سيد آزادگان همواره به ما توصيه مي كردند، هر چقدر براي حفظ روحيه فرزندان ايران كه در بند اسارت هستند وقت بگذاريم باز هم كم است.

' فرج اله فصيحي رامندي' افزود: حركت اين بسيجي ورزشكار كه در راستاي تقويت فرهنگ، روحيه و تفكر بسيجي گام برداشته، بسيار ستودني و ارزشمند است.

اين عضو شورا آزاده سرافراز مرحوم حجن الاسلام سيد 'علي اكبر ابوترابي' را نمونه كاملي از يك بسيجي مخلص دانست و با ذكر خاطره اي از سيد آزادگان يادآورشد: اين بسيجي سرافراز در دوران اسارت همواره پشتيبان و ياور اسرا بودند و نمي گذاشتند حتي ذره اي از ايمان و استواري آنان كم شود.

7389/ 614

سرخط اخبار استان‌ها