۳۰ آبان ۱۳۹۳، ۱۴:۵۹
کد خبر: 81395080
T T
۰ نفر
امام جمعه سراب: ايران پيروز واقعي مذاكرات هسته اي است

تبريز - ايرنا - امام جمعه سراب با بيان اينكه ايران پيروز واقعي مذاكرات هسته اي است، گفت: تحريم ها در ملت ايران هيچ اثري ندارد و نتيجه مذاكرات هرچه باشد، بازنده ميدان آمريكاست.

حجت الاسلام علي اكبر اكرمي در خطبه هاي نمازجمعه اين شهر افزود: تيم مذاكره كننده ايراني با تاسي به فرامين رهبري، عزت و شرافت را براي ملت ايران اسلامي به ارمغان مي آورد.

وي با تاكيد بر اينكه تحريم ها بر ايران و مواضع جمهوري اسلامي اثر ندارد، گفت: ملت ايران 35 سال است كه تحريم ها را لمس كرده و اين اقدامات در اراده ملت ايران خللي ايجاد نخواهد كرد.

وي با بيان اينكه ملت ايران نگران تداوم تحريم ها نيست، اظهار كرد: ايران با اتكا به اقتصاد مقاومتي كه هدايت كننده آن رهبر معظم انقلاب است، به حركت خود ادامه مي دهد.

حجت الاسلام اكرمي با آرزوي موفقيت براي تيم مذاكره كننده ايراني گفت: خواست مسوولان نظام و ملت ايران در اين مذاكرات برداشته شدن تحريم هاست و ايران هيچگاه از اين شرط خود عدول نمي كند.

خطيب جمعه سراب در ادامه با گراميداشت هفته بسيج گفت: تاسيس بسيج ابتكاري ارزشمند از سوي امام خميني (ره) بود كه با تلاش بسيجيان، انقلاب اسلامي از بسياري از خطرات مصون ماند و بيمه شد.

امام جمعه سراب افزود: بسيج در بسياري از عرصه ها اعم از فرهنگي، اقتصادي، نظامي و جنگ نرم موفقيت هاي بسياري كسب كرده است.

وي با تاكيد بر حفظ فرهنگ و روحيه بسيجي و شهادت طلبي در جامعه گفت: امروز پيروزي ها و موفقيت هاي ساير كشورهاي اسلامي از جمله لبنان و سوريه نشات گرفته از اين تفكر امام راحل و تشكيل بسيج همگاني است.

وي با اشاره به روز كتاب و كتابخواني گفت: بايد براي ارتقاي فرهنگ كتابخواني در جامعه تلاش كنيم و همه را به مطالعه كتاب خوب و سالم تشويق نماييم.

حجت الاسلام اكرمي با انتقاد از كاهش سرانه مطالعه در جامعه از جوانان خواست اوقات فراغت و بيكاري خود را با خواندن كتاب سپري و بر سواد و اطلاعات خود بيافزايند.

وي همچنين خواستار احياي كتابخانه مسجد اميرالمومنين (ع) سراب شد.

امام جمعه سراب در بخشي ديگر از سخنان خود با انتقاد از شيوع تكدي گري توسط گدايان غيربومي در اين شهر گفت: اين شهر جاي رها سازي گدايان حرفه اي و زنان سياه چرده گدانما نيست.

وي افزود: سال هاست عده اي گدا و بيمار ذهني و جسمي كه از اتباع برخي كشورهاي همسايه و اهالي شهرهاي جنوب كشور هستند، توسط برخي افراد سودجو در سراب رها و با تكدي گري چهره شهر رابر هم زدند.

وي از مسوولين مربوطه و دستگاه هاي نظامي و امنيتي خواست ضمن جمع آوري اين افراد با سركرده اين باند تكدي گر برخورد كنند.

وي همچنين با انتقاد از مسوولان امور آب و فاضلاب شهري سراب گفت: آب بزرگترين استخر سرپوشيده سراب از بدو راه اندازي با آب آشاميدني مردم تامين مي شود و اين درحالي است كه بعد از گذشت 6 سال هنوز در اين مورد چاره انديشي نشده است.

امام جمعه سراب در پايان با اشاره به هفته ديابت از مردم خواست با تغذيه سالم و انجام تحركات ورزشي و همگاني از ابتلا به اين بيماري پيشگيري كنند.

7224/587

سرخط اخبار استان‌ها