۲۱ آبان ۱۳۹۳، ۱۴:۳۵
کد خبر: 81383877
T T
۰ نفر
برنامه‌هاي فرهنگي و هنري بايد موجب ايجاد نشاط اجتماعي شود

تبريز- ايرنا - مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان‌شرقي گفت: برنامه‌هاي فرهنگي و هنري بايد موجب ايجاد نشاط اجتماعي شود .

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومي اين اداره كل، 'علي‌اكبر صفي‌پور' در نشست اعضاي شوراي فرهنگ عمومي شهرستان هريس خاطرنشان كرد: نشاط اجتماعي به عنوان يكي از شاخص‌هاي جامعه‌ي خلاق و پويا مطرح است .

وي افزود: با توجه به اينكه امسال بنا به فرموده‌ي مقام معظم رهبري به سال ' اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي' مزين شده است، از اين‌رو نهادهاي فرهنگي و در راس آن شوراي فرهنگ عمومي كه تصميم گيريهاي كلان فرهنگي بر عهده‌ي آن است بايد براي ارتقاء فرهنگ عمومي و ايجاد نشاط اجتماعي، گام هاي جدي‌تري بردارد.

وي ادامه داد: هر اندازه بهره‌وري افزايش يابد و فرد احساس كند براي جامعه‌اش مفيدتر است، احساس نشاط بيشتري مي‌كند.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي گفت : گسترش نشاط اجتماعي با سياستگذاري درست در حوزه اجتماعي و فرهنگي مرتبط است.

صفي پور اظهار كرد:‌ يكي از مولفه‌هاي تأثيرگذار در اين حوزه كه سياستگذاران مي‌توانند آن را در نظر بگيرند، برگزاري جشنواره‌هايي با موضوات مختلف است و برنامه‌ريزي، اجراء و پاسخگويي به نيازها و مطالبات فرهنگي، اجتماعي و هنري شهروندان با برنامه و طرحي جامع و راهبردي موجب ايجاد آثار مثبت و ماندگار در جامعه و روحيه افراد مي شود .

صفي‌پور افزود: يكي‌ از برجسته‌ترين‌ فعاليت‌هاي‌ شوراي‌ فرهنگ‌ عمومي‌ و شوراي‌ عالي‌ انقلاب‌ فرهنگي‌ در طول‌ سال هاي‌ گذشته‌، تهيه‌ و تنظيم‌ اصول‌ سياست‌ فرهنگي‌ جمهوري‌ اسلامي‌ در مجموعه‌اي‌ شامل‌ اهداف‌، مباني‌، اصول‌ و اولويت‌ها است‌ كه‌ در جلسات‌ متعدد با حضور انديشمندان‌، مسئولين‌، دست‌ اندركاران‌ و كارشناسان‌ فرهنگي‌ مورد بحث‌ و بررسي‌ و تنظيم‌ قرار گرفته‌ است‌ .

وي اظهار كرد: اين شورا در شهرستان ها بايد يك تقويم فرهنگي مناسب را بر اساس نياز مخاطبان تنظيم و برنامه‌هايي در خور را اجرا كند.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان همچنين از حمايت اين اداره كل براي انتشار يك روزنامه يا هفته‌نامه در شهرستان هريس خبر داد.

صفي پور همچنين با اشاره به لزوم پرداخت بيش از پيش به مقوله‌ كتاب و كتابخواني در هفته كتاب جمهوري اسلامي،‌ از تجهيز كتابخانه‌‌ عمومي شهرستان هريس به كتاب‌هايي به ارزش يكصد ميليون ريال دراين هفته خبر داد.

همچنين با حضور مديركل ارشاد استان و امام جمعه هريس نمايشگاه تصاوير علما و مفاخر آذربايجان شرقي در شهرستان هريس افتتاح شد .

نمايشگاه تصاوير موزه ي علما و مفاخر آذربايجان شرقي با حضور حجت‌الاسلام 'قهرمان احمدي' امام جمعه هريس، دكتر 'علي اكبر صفي پور' مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي و اعضاي شوراي فرهنگ عمومي شهرستان هريس در محل اداره ارشاد اين شهرستان برپا شد.

براساس اين گزارش اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي در نظر دارد تا فضاي لازم را براي بهره‌مندي علاقمندان و اصحاب فرهنگ و علم و عرفان در سراسر استان از آثار فاخر موزه ي علما و مفاخر فراهم آورد و در همين راستا نمايشگاهي از تابلوهاي گرانسنگ اين موزه‌ به صورت دوره‌اي در تمام شهرستانهاي تابعه استان برپا خواهد شد و نمايشگاهي از اين آثار در شهرستان هريس برپا شده است.

طرح جامع موزه‌ علما و مفاخر با هدف بازشناسي و آشنايي عموم مردم به ويژه جوانان‌، با راه و روش بزرگان علم و عرفان و ‌نشر آموزه‌هاي متعالي قرآن كريم و ائمه اطهار (ع) اجرا شده و در اجراي اين طرح از ظرفيت‌هاي غالب رشته‌هاي هنري و فضاي مجازي بهره گرفته شده است.

7223

سرخط اخبار استان‌ها