۸ آبان ۱۳۹۳، ۸:۵۰
کد خبر: 81369281
T T
۰ نفر
اسلام دين رحمت، مهرباني، دلسوزي و عشق ورزي است

قروه - ايرنا - فرماندار قروه گفت: دشمنان مي خواهند اسلام را دين شمشير معرفي كنند در صورتي كه بايد به آن ها القاء كرد كه اسلام دين رحمت، مهرباني، دلسوزي و عشق ورزي است.

به گزارش ايرنا، محمد شرفبياني شامگاه چهارشنبه در همايش امر به معروف و نهي از منكر در قروه افزود: اگر روش هاي امر به معروف و نهي از منكر از روي لطف و مرحمت نباشد جوابگو نخواهد شد و وظيفه ما مسوولين اين است كه اين دو فريضه مهم جوابگو باشد.

وي اظهار كرد: امام حسين (ع) به خاطر فريضه امر به معروف و نهي از منكر همه چيز خود را فدا كرد و مولوي نيز همه عاشقان را به عشق ورزي همانند امام حسين(ع) كه همه چيز را فدا كرد دعوت كرده است.

وي با اشاره به اينكه در آيات قرآن به اين فريضه مهم توجه شده است گفت: زماني امر به معروف و نهي از منكر تاثير گذار است كه از روي دوستي و محبت باشد.

فرماندار قروه افزود: پيام قرآن اين است كه دين اسلام دين مهرباني و بخشندگي است اگر برادر و خواهر مسلمان ما اين همدلي را احساس كند فرمان را مي پذيرد اگر خدا نكرده اين گونه نباشد آن را نمي پذيرد.

شرفبياني در مورد فساد اداري نيز گفت: اگر قبل از هر چيزي ساختارها ساخته شود فساد اداري رخ نمي دهد و پيشگيري هم جزو زير ساخت ها محسوب مي شود.

وي گفت: قوانين هر چه پيچيده تر و زيادتر باشد قطعا باعث فساد مي شود به عنوان نمونه براي بدست آوردن پروانه شركت در ايران بايد 61 مرحله طي شود كه اين خود مشكل ساز است.

شرفبياني افزود: سازماندهي اداري بايد نو باشد و قبل از پيشگيري قوانين تاثيرگذار باشند كه اين عوامل قطعا از فساد اداري جلوگيري مي كنند.ك/2

7345/533

سرخط اخبار استان‌ها