معرفت بخشي به عزاداري ها بايد مورد توجه خاص عزاداران باشد

مراغه - ايرنا - مدير آموزش ‌و پرورش مراغه گفت: با توجه به ضرورت ارتقاي سطح معرفت و بصيرت جامعه، معرفت بخشي به عزاداري ها بايد مورد توجه خاص عزاداران امام حسين (ع) قرار گيرد.

داوود پورصادق روز چهارشنبه در همايش بزرگ عاشوراييان در دبيرستان امام خميني (ره) اين شهرستان افزود: محرم ماهي است كه در آن سالار شهيدان با قيام و ايستادگي خود در مقابل ظلم و ستم و بي عدالتي، مكتب انسان ساز و جاوداني عاشورا را بنيان نهاد.

وي اظهار كرد: ايشان با قيام خود، درس حريت، عدالت، عزت، سرافرازي، شجاعت و جوانمردي و راه و رسم پاسداشت عقيده را به مسلمانان و آزادگان آموخت.

وي گفت: عزاداران بويژه دانش آموزان بايد با ارتقاي سطح معرفت و بصيرت خود نسبت به امام حسين و ائمه اطهار(ع) در زندگي خود از راه و رسم آنان الگو گيرند.

همزمان با چهارمين روز از ماه محرم، همايش بزرگ عاشوراييان با حضور دانش آموزان پسر مقطع متوسطه دوره دوم اين شهرستان به همت كانون فرهنگي و تربيتي شهيد متذكر هدف ترويج فرهنگ عاشورايي در بين دانش آموزان در دبيرستان امام خميني (ره) برگزار شد.

سينه زني، مرثيه خواني و پخش نذري از جمله برنامه هاي اين همايش بود و در حاشيه اين همايش نيز دانش آموزان از نمايشگاه ' ياران امام حسين (ع)' در محوطه اين دبيرستان بازديد كردند.

هم اكنون 43 هزار دانش آموز و سه هزار كادر فرهنگي در 500 مدرسه دولتي و غير دولتي شهرستان مراغه در حال تحصيل و تدريس هستند.

شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعيت در147 كيلومتري جنوب تبريز مركز آذربايجان شرقي واقع است.

7483/590/587

سرخط اخبار استان‌ها