امریكا سیاست شكست خورده اعمال تحریم علیه كشورها را كنار بگذارد

تهران - ایرنا - سفیر و سرپرست نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورك گفت: امریكا سیاست شكست خورده اعمال تحریم علیه كشورها را كنار بگذارد.

به گزارش ایرنا از نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، حسین دهقانی روز سه شنبه طی سخنرانی در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نمایندگی از یكصد و بیست كشور عضو جنبش عدم تعهد در خصوص حفظ صلح و امنیت بین الملل و ضرورت پایان دادن به تحریم های تجاری و مالی علیه كوبا سخنرانی كرد.

سفیر كشورمان در این جلسه گفت: امروز شاهد بیست و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل برای ابراز حمایت و همبستگی با دولت و مردم كوبا و مخالفت با تحریم های آمریكا علیه این كشور هستیم و سال گذشته شاهد بودیم كه از مجموع 193 عضو سازمان ملل متحد 188 كشور عضو به این خواسته رای مثبت دادند.

دهقانی اظهار داشت: جنبش عدم تعهد همواره مخالفت شدید خود در قبال اقدامات یكجانبه و سركوب گرایانه توام با اثرات فرامرزی را ابراز داشته و بر این باور است كه تحریم های اعمال شده تاثیر ناگواری بر زندگی مردم كوبا گذاشته است. سفیر كشورمان همچنین افزود : این اقدامات یكجانبه آمریكا همچنین تجاوز به حقوق و منافع مشروع شهروندان كوبایی و اتباع سایر كشورها تلقی می شود.

سفیر و سرپرست نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد گفت: جنبش عدم تعهد بار دیگر از امریكا می خواهد تا در مقابل اراده فراگیر اكثریت جامعه بین المللی تسلیم شود و با پیروی از تمامی قطعنامه های مجمع عمومی سازمان ملل متحد در راستای درخواست برای پایان بخشیدن فوری به تمامی تحریم ها علیه كوبا سیاست شكست خورده خود را تصحیح كند.

سیام*9254**1449

سرخط اخبار سیاست خارجی