۲ آبان ۱۳۹۳، ۲۲:۴۷
کد خبر: 81361808
T T
۰ نفر
رييس جمهوري ونزوئلا: آمريكا در پشت كاهش قيمت نفت است

مادريد- ايرنا- 'نيكلاس مادورو' رييس جمهوري ونزوئلا، آمريكا را متهم كرد كه در پشت كاهش قيمت نفت و نابودي جهان قرار دارد و در جست و جوي نفت و گاز از طريق شكافتن صخره هاست.

به گزارش ايرنا و به نقل از روزنامه ال موندو ، مادورو در مراسمي كه در كاراكاس برگزار شد، گفت: ونزوئلا نابودي كره زمين و نقاطي از اين جهان كه در آنها روش هاي وحشيانه و غير انساني‌ براي استخراج نفت و گاز استفاده مي‌ شود را محكوم مي‌ كند.

وي همچنين از فنون 'فريكينگ' يا شكستن هيدروليكي كه براي استخراج نفت و گاز استفاده مي‌ شود و مي‌ تواند باعث آسيب هاي غيرقابل برگشت در كشورهايي نظير آمريكا شود، انتقاد كرد.

قيمت سبد نفت ونزوئلا كه تا ماه سپتامبر حدود 90 دلار در ازاي هر بشكه بود در هفته هاي اخير تا 77،65 دلار كاهش يافت. اين پايين ترين قيمت نفت ونزوئلا از نوامبر سال 2010 تاكنون به شمار مي رود.

افت شديد قيمت نفت، اقتصاد اين كشور آمريكاي جنوبي را با مشكلات جدي مواجه مي كند، زيرا ونزوئلا 96درصد درآمدش را از طريق صادرات نفت كه نزديك به 2،4 ميليون بشكه در روز است، تامين مي‌ كند.

رييس جمهوري ونزوئلا گفت: كاراكاس در حال آماده كردن نحوه رويارويي با مشكل كاهش قيمت نفت است و براي تقويت اقتصاد كشور اقداماتي را اعلام خواهد كرد.

وي از سوي ديگر خاطرنشان كرد طرحي براي محاصره مالي‌ ونزوئلا در خارج از كشور وجود دارد كه هدف آن افزايش ريسك اقتصادي ونزوئلا مي باشد.

مادورو همچنين اعلام كرد كه پيمان هايي‌ با چين، روسيه و كشورهاي عضو اوپك با هدف يافتن راههايي براي تقويت سرمايه گذاري مشترك و توسعه اقتصادي بويژه تقويت صنعت نفت‌ امضاء خواهد شد.

رييس جمهوري ونزوئلا با اشاره به جلسه فوق العاده سازمان اوپك كه بزودي برگزار مي شود، تصريح كرد: در آينده نزديك يك اقدام غافلگيرانه در اوپك انجام خواهد شد.

اروپام *5*491**1517

سرخط اخبار جهان