۱ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۴۰
کد خبر: 81360524
T T
۰ نفر
گردشگران خارجي: زيبايي هاي ايران ارزش ديدن را دارد

تبريز - ايرنا - جمعي از گردشگران خارجي كه در قالب رام دوم قطار گردشگري بين المللي وارد ايران شدند، از جمهوري اسلامي ايران به عنوان كشوري زيبا و ديدني با ظرفيت هاي گردشگري بسيار ياد كردند.

خانم 'سوي اوترام' گردشگري استراليايي كه به همراه اين گروه گردشگري به ايران آمده است، در ايستگاه راه آهن تبريز در گفت و گو با ايرنا، اظهار كرد: ايران كشور زيبايي است و زيبايي هاي اين كشور ارزش ديدن را دارد.

وي افزود: من و همسرم از مدت ها پيش براي آمدن به ايران برنامه ريزي كرده بوديم كه با اطلاع از تور قطار بين المللي به مقصد ايران، در آن ثبت نام كرديم.

اوترام گفت: در برنامه 12 روزه در ايران كه از سوي شركت عقاب طلايي و با همكاري راه اهن جمهوري اسلامي تدارك ديده شده از شهرهاي زنجان، يزد، اصفهان، شيراز، كرمان و مشهد ديدن خواهيم كرد و طول اين سفر بيش از هفت هزار كيلومتر در خاك ايران خواهد بود.

وي در خصوص نبود اسكان و اقامت اين تور بين المللي در تبريز گفت: تبريز شهر زيبايي است اما اين شركت و راه آهن ايران بازديد از آن را در برنامه قرار نداده اند.

خانم 'جوليا باستن' گردشگر هلندي نيز با بيان اينكه ايران در مسير اين تور بين اللملي يكي از كشورهاي زيبا و با تاريخ كهن است، گفت: مردم هلند شناخت زيادي از ايران ندارند كه اميدوارم با حضور تعدادي از هلندي ها كه با اين قطار بين المللي به ايران امده اند، شناخت خوبي به دست آورند.

آقاي 'ايوان لشپوفسكي' گردشگر مجاري اين تور گفت: از لحطه ورودم به ايران، خودم را براي ديدن مناظر زيبا و تاريخي آماده كرده ام.

وي افزود: ايران ظرفيت هاي بسياري در زمينه گردشگري دارد كه مورد توجه گردشگران بخصوص گردشگران اروپايي است.

رام دوم قطار گردشگري بين المللي با 64 گردشگر از كشورهاي آلمان، روسيه، سوييس، دانمارك، انگليس، استراليا، امريكا، هلند، سوئد، فرانسه، مكزيك و مجارستان به منظور آشنايي گردشگران با ظرفيت هاي گردشگري ايران بامداد امروز از خاك تركيه وارد ايران شده و در برنامه 12 روزه خود از شهرهاي زنجان، يزد، كرمان، شيراز، اصفهان، مشهد و تهران ديدن خواهند كرد.

اين قطار روز 12 آبان ماه جاري ايران را به مقصد تركيه ترك خواهد كرد.

7233/587

سرخط اخبار استان‌ها