۱ آبان ۱۳۹۳، ۸:۰۹
کد خبر: 81360229
T T
۰ نفر
بر ترويج فريضه امر به معروف و نهي از منكر در جامعه تاكيد كرد

سمنان - ايرنا - معاون فرهنگي دادگستري كل استان سمنان ترويج فرهنگ دو فريضه امر به معروف و نهي از منكر را در جامعه ضروري دانست.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومي دادگستري كل استان سمنان حجت الاسلام 'محمد قاسم عين الكمالي' در نشست استاني 'همايش ملي قانون و امر به معروف و نهي از منكر' در اين اداره كل با بيان اينكه آيات و روايات متعددي در زمينه امر به معروف و نهي از منكر وجود دارد خواستار تلاش براي نهادينه كردن اين فريضه مهم الهي شد.

وي با اشاره به اينكه همايش ملي اين فريضه در هفته احياء امر به معروف و نهي از منكر از سوي قوه قضائيه در تهران بر گزار مي شود گفت: نشست هاي تخصصي در زمينه موضوعات مورد بررسي در اين همايش ملي به استانهاي سراسر كشور ابلاغ شده است.

عين الكمال تصريح كرد: بررسي ضرورت هاي تدوين قانون امر به معروف و نهي از منكر، نقش نهادها و سازمان ها در ترويج اين فريضه و شناسايي آسيب ها و فرهنگ سازي فريضه امر به معروف و نهي از منكر از جمله موضوعاتي است كه در نشست تخصصي استان سمنان مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد.

معاون فرهنگي دادگستري كل استان سمنان با بيان اينكه تاكنون قانون ويژه اي براي امر به معروف ونهي از منكر تصويب نشده است افزود: براي اولين بار طرح قانون امر به معروف و نهي از منكر از سوي مجلس شوراي اسلامي به شوراي نگهبان ارائه شد و شوراي نگهبان هم به علت وجود برخي از نواقص طرح را به مجلس بازگرداند.

دادستان عمومي و انقلاب مركز استان و دبير ستاد امر به معروف و نهي از منكر در استان سمنان از فعاليت ستاد احياء امر به معروف و نهي از منكر در اين استان خبر داد و اظهار داشت: اين ستاد در شهرستان ها هم تشكيل شده كه در صدد تقويت آن هستيم.

'حيدر آسيابي' با اشاره به اينكه فريضه امر به معروف و نهي از منكر مظلوم واقع شده است افزود: بايد راهكارهايي براي احياء اين فريضه ارائه شود.

در اين نشست شركت كنندگان در قالب سه كارگاه تخصصي به بحث و بررسي مواردي از جمله تدوين قانون امر به معروف و نهي از منكر، نقش نهادها و سازمان ها در ترويج اين فريضه و شناسايي آسيب ها و فرهنگ سازي فريضه امر به معروف و نهي از منكر پرداختند.ك/1

599

سرخط اخبار استان‌ها