۲۸ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۰۶
کد خبر: 81356279
T T
۰ نفر
ساخت مراكز فرهنگي ويژه نابينايان دربوشهر در گرو تامين زمين است

بوشهر- ايرنا- رييس انجمن نابينايان استان بوشهر گفت: با توجه به اينكه موسسه خيريه ابرار قول داده است در صورت تامين زمين براي ساخت دفتر، كتابخانه و مركز فرهنگي هنري براي اين انجمن در بوشهر اقدام كند، همكاري مسوولان استان در زمينه تامين زمين مورد نياز ضروري است.

به گزارش ايرنا، ابراهيم صداقت روز دوشنبه به مناسبت روز جهاني نابينايان در ديدار اعضاي اين انجمن با امام جمعه بوشهر افزود: هم اكنون با حمايت آموزش و پرورش استثنايي استان بوشهر فضايي در اختيار اين انجمن براي راه اندازي كتابخانه اي گويا قرار گرفته است.

وي اضافه كرد: با توجه به اينكه اين فضا به صورت اماني و ممكن است با تغيير مديريت اين فضا را از دست بدهيم، لازم است مسوولان در اين زمينه با اين انجمن همكاري داشته باشند.

صداقت در بخش ديگري از سخنان خود بيان كرد: دغدغه اشتغال، نبود فرصت هاي شغلي و بيكار ماندن نابينايان باعث مي شود تا اين قشر خودباوري، اعتماد به نفس و توانايي هاي خود را از دست بدهند.

صداقت افزود: شمار نابيناياني كه درسال هاي اخير در استان بوشهر مشغول بكار شده اند، بسيار كم است، اين در حالي است كه هم اكنون بيش از 70 نابيناي فارغ التحصيل در رشته هاي مختلف داريم كه بيكار هستند.

وي با اشاره به وجود يكهزار و390 نابينا در استان بوشهر تصريح كرد: همه تلاش ما اين است كه گامي موثر در راستاي ايجاد نگرشي مثبت و تازه نسبت به توانمندي نابينايان دراين استان برداريم و خواهان برابري فرصت ها براي بهره مندي از امكانات اجتماعي هستيم.

صداقت اظهاركرد: دركنار مشكلاتي نظير مسكن، ازدواج، آموزش و تحصيل، اشتغال به دغدغه بزرگي براي نابينايان تبديل شده است و نبود شغل انگيزه آنان را از بين مي برد و مسوولان براي حل اين دغدغه همت و اقدامي اساسي كنند.

وي يادآورشد: طبق قانون حمايت از معلولان و نابينايان سه درصد اشتغال كاركنان دولت و بخش خصوصي و 60 درصد اپراتورهاي تلفن در اين بخش ها بايد در اختيار نابينايان و معلولان قرار گيرد كه با وجود 400 نابيناي درحال تحصيل و فارغ التحصيل درانتظار شغل، اين امر در استان بوشهر محقق نشده است.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهرنيز گفت: نابينايي ناتواني نيست و روشندلان با خودباوري بايد توانايي ها و استعدادهاي خود را به جامعه نشان دهند.

آيت الله غلامعلي صفايي بوشهري افزود: روشندلان از بهترين، صميمي ترين و توانمند ترين اقشار جامعه اند كه بايد مورد توجه قرار گيرند.

وي اضافه كرد: مسوولان درحوزه اشتغال، مسكن و ازدواج بايد به ياري روشندلان بشتابند و امكان زندگي عادي را براي آنان فراهم كنند.

صفايي بوشهري گفت: علاوه براينكه قانون استخدام سه درصد از معلولان در دستگاههاي اجرايي بايد لحاظ شود زمينه كارآفريني اين قشر نيز بايد فراهم شود.

وي يادآورشد: در زمينه مسكن نيز بايد براي اعضاي انجمن نابينايان تعاوني مسكن راه اندازي شود.

دراين آيين به سه نفر از نابيناياني كه ازدواج كرده بودند سه وسيله اساسي زندگي هديه شد. ك/2

629/539

سرخط اخبار استان‌ها