۲۸ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۲۱
کد خبر: 81355759
T T
۰ نفر
6 اثر پژوهشي جشنواره تئاتر خياباني مريوان كتاب مي شود

تهران-ايرنا- دبير اجرايي نهمين جشنواره تئاتر خياباني مريوان گفت: 6 اثر پژوهشي جشنواره تئاتر خياباني مريوان كتاب مي شود.

'فاتح بادپروا' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه تئاتر ايرنا با اشاره به اضافه شدن بخش تاز پژوهش در جشنواره نهم تئاتر خياباني مريوان افزود: بخش پژوهش در جشنواره تئاتر خياباني مريوان خالي بود و ضرورت داشت كه راه اندازي شود.

وي اضافه كرد: طي فراخواني، 11 اثر از سوي پژوهشگران مطرح به دبيرخانه ارسال شد و داوران بخش پژوهش از ميان آنها 6 اثر را انتخاب كردند تا در بخش مسابقه شركت داده شوند. بادپروا، به انتخاب دو اثر برگزيده بخش پژوهش در جشنواره امسال اشاره كرد و گفت: به دليل اينكه امسال نخستين سال برگزاري بخش پژوهش بود،به طور شايسته نتوانستيم جنبه هاي مختلف اين بخش را پررنگ كنيم، ولي در صدديم تا سالهاي آينده اين بخش را بهتر برگزار كنيم.

وي خاطرنشان كرد: فكر مي كرديم امسال 20 تا 30 اثر به جشنواره ارسال شود، اما همين تعداد آثار را هم كه داوران مطالعه كردند، از كيفيت خوب آنها سخن گفتند.



** جشنواره مريوان سال هاي آينده اواخر شهريور برگزار خواهد شد

دبير اجرايي نهمين جشنواره تئاتر خياباني مريوان در ادامه افزود: امسال در بخش بين الملل ضعيف هستيم و علي رغم اينكه مركز هنرهاي نمايشي قول داده بود تا شاهد حداقل 5 اثر در اين بخش باشيم، تنها سه كشور حضور داشتند و يك كارگاه هم از سوي كشور هلند برگزار مي شود.

بادپروا، همزماني و فشرده شدن جشنواره هاي مختلف تئاتر در كشور را يكي از مشكلاتي دانست كه امسال شامل حال جشنواره نهم مريوان شد و افزود: حتي فصل هم از دست رفت چرا كه ما همه ساله اواخر شهريور شاهد برگزاري جشنواره در مريوان بوديم و امسال يك ماه ديرتر جشنواره را برگزار مي كنيم.

وي تاكيد كرد: به طور قطع جشنواره در سال هاي آينده در همان زمان اصلي خود يعني اواخر شهريور برگزار خواهد شد.

نهمين جشنواره تئاتر خياباني مريوان هم اكنون در حال برگزاري است و تا 30 مهرماه جاري ادامه خواهد داشت.

فراهنگ**3054**9338**1027

سرخط اخبار فرهنگ