۲۶ مهر ۱۳۹۳، ۱۲:۴۹
کد خبر: 81353067
T T
۰ نفر
نماينده مجلس:60 ميليارد ريال اعتبار تكميل بيمارستان ابن سيناي مراغه تامين شد

مراغه – ايرنا – نماينده مردم مراغه و عجب شير در مجلس شوراي اسلامي گفت: 60 ميليارد ريال از اعتبار مورد نياز براي تكميل بيمارستان ابن سيناي مراغه در بودجه سال جاري تامين شد.

به گزارش ايرنا، مهدي دواتگري روز شنبه در آيين بهره برداري از مركز بهداشتي درماني مرحومه گلي امين نيا (فدايي مطلق) شهرك گلشهر افزود: براي تكميل ساختمان اين بيمارستان 100 ميليارد ريال اعتبار لازم بود كه هم اكنون 60 درصد آن تامين شده و تلاش مي شود بقيه اعتبار نيز تا سال آينده تامين و عمليات ساختماني آن به اتمام برسد.

وي اظهار كرد: در صورت تامين اعتبارات اين بيمارستان، در نيمه اول سال آينده عمليات ساختماني آن تمام و براي بهره برداري به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي تحويل مي شود.

نماينده مردم مراغه و عجب شير در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه براي خريد تجهيزات بيمارستان ابن سيناي مراغه نيز حدود 400 ميليارد ريال اعتبار پيش بيني شده، ادامه داد: انتظار مي رود دانشكده علوم پزشكي و خدمات درماني تبريز در برنامه بودجه 94 اين اعتبار را لحاظ كند.

دواتگري، يادآوري كرد: دولت در راستاي ارايه خدمات سلامت اقدام هاي خوبي را شروع كرده و هم اكنون 12 خانه بهداشت روستايي با پنج ميليارد ريال اعتبار در اين شهرستان در حال ساخت است.

وي گفت: گام هاي خيران در تمامي مسايل راهگشا بوده و ورود آن ها در زمينه سلامت نيز دولت و مسوولان را در راستاي ارايه خدمات بهتر به جامعه كمك مي كند.

رييس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات درماني تبريز نيز در اين آيين گفت: سال 93 بهترين سال براي خدمتگزاران عرصه سلامت و بهداشت بوده و با اجراي طرح تحول سلامت توسط دولت تدبير و اميد طبق رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب به ارزش انساني بيشتر از گذشته توجه شده است.

محمدحسين صومي، افزود: دولت در اين طرح به بيمار داري توجه شاياني كرده و هم اكنون نيز اين طرح در دوران موفقيت است.

وي از تعهد دو هزار ميليارد ريالي خيران براي احداث مراكز بهداشت و درمان در آذربايجان شرقي خبر داد و اظهار كرد: هم اكنون در اين استان 27 طرح عمراني خيرساز در بخش بهداشت و درمان با هزينه 300 ميليارد ريال در حال اجراست.

صومي، از خيران مراغه‌اي خواست با خدمتگزاران عرصه سلامت همكاري كنند تا آنان به تعهدات خود در بهداشت و درمان اين شهرستان بهتر عمل كنند.

فرماندار مراغه نيز در اين آيين گفت: مركز بهداشتي درماني مرحومه گلي امين نيا (فدايي مطلق) شهرك گلشهر در زميني به مساحت 300 متر مربع با زيربناي 160 مترمربع و صرف سه ميليارد ريال اعتبار احداث شده است.

ظفر محمدي، افزود: با بهره‌برداري از اين مركز بهداشتي و درماني 40 هزار نفر از جمعيت ساكن در شهرك‌هاي امام علي(ع)، گلشهر و سهند از خدمات اين مركز بهره‌مند مي شوند.

شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعيت در147 كيلومتري جنوب تبريز مركز آذربايجان شرقي واقع است.

7483/590/245

سرخط اخبار استان‌ها