۲۰ مهر ۱۳۹۳، ۰:۱۳
کد خبر: 81345962
T T
۰ نفر
ترافيك مرسولات پستي در خراسان شمالي افزايش يافت

بجنورد - ايرنا - مديركل پست خراسان شمالي گفت: در نيمه نخست امسال ترافيك مرسولات پستي اين استان نسبت به پارسال افزايش يافته است.

'محمدرضا كاملي' روز شنبه در نشستي با خبرنگاران به مناسبت 17 مهر، روز جهاني پست، اظهار كرد: اين امر به دليل رشد اقتصادي جامعه و افزايش توان مالي مردم محقق شده است.

وي با اشاره به اينكه در چند سال گذشته سرانه مرسولات پستي كشور از 15 مرسوله به هفت مرسوله كاهش يافته بود، افزود: در يك سال گذشته ترافيك مرسولات پستي دو رقم بيشتر شده است.

كاملي گفت: سرانه ترافيك مرسولات پستي در آمريكا يكهزار مرسوله، در اروپا 600 و در كشورهاي حوزه خليج فارس 200 مرسوله است اما سهم هر ايراني از پست سالانه ارسال كمتر از 10 مرسوله است.

وي با بيان اينكه بسياري از كشورهاي خارجي مشكلات خود را با واگذاري جابه جايي مرسولات خود به پست حل كرده اند، اظهار كرد: خودپستچي گري دستگاه هاي دولتي و ارگان هاي خصوصي در اين زمينه تاثيرگذار بوده است.

كامي افزود: هم‌اكنون در كشورهاي پيشرفته پست در بسياري از امور مردم نقش دارد و با وجود رشد فناوري، هنوز سرانه ترافيكي در اين بخش بالا است.

وي اظهار كرد: واگذاري خدمات پستي به پست نقش مهمي را در كاهش ترافيك شهري، آلودگي هاي زيست محيطي و نيز صرفه جويي در زمان و كاهش فساد مالي دارد.

وي گفت: البته در اين استان برخي سازمان ها متقاعد شده اند كه مرسولات پستي خود را با همكاري شركت پست بفرستند. ك/2

7184/626

سرخط اخبار استان‌ها