۱۴ مهر ۱۳۹۳، ۲۱:۰۴
کد خبر: 81339663
T T
۰ نفر

آيت‌الله خاتمي: موظفيم از دولت حمايت كنيم

۱۴ مهر ۱۳۹۳، ۲۱:۰۴
کد خبر: 81339663
آيت‌الله خاتمي: موظفيم از دولت حمايت كنيم

قم - ايرنا - عضو هيات رييسه مجلس خبرگان رهبري، تخريب دولت را كاري نادرست خواند و تاكيد كرد: به بهانه تخريب نخست وزير انگليس، حق نداريم رييس جمهور را بكوبيم بلكه موظفيم از دولت حمايت كنيم.

به گزارش ايرنا ، به نقل از مركز خبر حوزه، آيت‌الله سيداحمد خاتمي روز دوشنبه در نشستي با حجت‌الاسلام والمسلمين داود نمازي مشاور وزير كشور در امور روحانيت و ائمه جمعه و جماعات، اظهار داشت: نظام اسلامي يك مجموعه است كه در راس آن ولايت فقيه قرار دارد و ما هم شرعا و هم قانوناً موظف به تقويت ولايت فقيه و اجراي رهنمودهاي ايشان هستيم.

وي گفت: سه قوه هم طبق اصل 57 قانون اساسي زير نظر ولايت مطلقه فقيه عمل مي‌كنند و سيره امام و رهبري هم اين بوده كه از دولت‌هاي بعد از انقلاب حمايت كنند، برهان و دليلش هم روشن است كه اگر اين حمايت نباشد نمي‌شود كشور را اداره كرد.

عضو هيات رييسه مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد: اداره اين كشور بزرگ نياز به حمايت از خدمتگزاران دارد كه مقام معظم رهبري به اين حمايت تصريح كردند و قهراً سياستمداران هم به اين رهنمودهاي مقام معظم رهبري پايبند هستند، اما آنچه مهم است اين است كه مردم بايد از دولت حمايت كنند؛ دولت هم بايد از خودش حمايت كند.

آيت‌الله خاتمي اضافه كرد: حمايت دولت از خودش آن است كه اولا دولت به شعار اعتدال كه شعار خوبي است، پايبند باشد.

عضو شوراي عالي حوزه با بيان اين كه فتنه گران افراطي هستند و نمي‌توانند در چارچوب دولت اعتدال بگنجند، اظهار داشت: اين اعتقاد بنده از روز اول دولت دكتر روحاني وجود داشته و مقام معظم رهبري هم تصريح كردند كه خط قرمز ما فتنه است، بنابراين وزرا بايد به آنچه در مجلس شوراي اسلامي قول داده‌اند، پايبند باشند.

استاد درس خارج حوزه علميه تاكيد كرد: حمايت دولت از خودش اين است كه اين عناصر در دولت نباشند، چراكه فتنه گران به امام رحم نكردند و به دولت اعتدال هم رحم نخواهند كرد.

آيت‌الله خاتمي گفت: اين كه مي‌گوييم فتنه‌گران نبايد در دولت باشند، ممكن است برخي‌ها بگويند اين سخن تند است، ولي شاخص ما ولايت فقيه است و ما بر اين حرف ولايت كه فرمودند خط قرمز ما فتنه است، معتقديم اين حمايت از دولت است.

امام جمعه موقت تهران با تاكيد مجدد بر اين كه دولت بايد از خودش حمايت كند، افزود: دليلي ندارد كه هر كسي در بدنه دولت حرفي بزند و چوبش را دولت بخورد.

وي ادامه داد: يك نفر وقتي بگويد كساني كه در دولت سابق بوده‌اند اگر بخواهند در اين دولت خدمت كنند، بايد شناسنامه جديد بگيرند، درست نيست. بنده همان روز به سخنگوي دولت گفتم اگر موضع گرفته نشود، اين مسئله را در خطبه‌هاي نماز جمعه خواهم گفت كه سخنگوي دولت گفته اقدام خواهد شد.

آيت‌الله خاتمي اظهار كرد: حمايت از دولت فقط به اين نيست كه از دولت تعريف بشود. اين گونه اظهارنظرها ضربه به دولت است.

وي با بيان اين كه يكي از منتقدان دولت اول و دوم احمدي‌نژاد بوده است تصريح كرد: بنده در برنامه شناسنامه هم گفته‌ام كه در انتخابات به احمدي‌نژاد راي داده‌ام، اما با مشاهده كمترين انحرافي، موضع گرفتم، در دولت اول احمدي‌نژاد بود كه دوستي با مردم اسرائيل مطرح شد نه دولت دوم، ولي بعضي‌ها مي‌گويند بنده در دولت دوم احمدي‌نژاد منتقد شدم.

وي گفت: در دولت دوم بود كه معاون اولي مشايي و خانه نشيني 11 روزه احمدي‌نژاد مطرح شد كه ما در خطبه‌ها نقد كرديم، اما اين همه تخريب دولت سابق به زيان همين دولت و كل نظام است.

عضو جامعه مدرسين ادامه داد: اين كه كساني بگويند هشت سال كشور خرابه شده؛ كشوري كه هشت سال خرابه شده را مي‌شود يك سال اداره كرد؟ آقايان انگار دولت را از حكومت پهلوي تحويل گرفته‌اند. اين چه ادبياتي است.

آيت‌الله خاتمي گفت: با اين ادبيات سخن گفتن، يعني تخريب دولت و نظام، اگر هر دولتي، دولت قبل خودش را تخريب كند اجماع مركب درست مي‌شود كه به اعتراف خودشان آمدند و بردند و خوردند و رفتند. در حالي كه مصلحت نظام اين نيست.

وي با بيان اينكه مقام معظم رهبري در ديدار با هيات دولت فرمودند كه انصاف را رعايت كنيد گفت: اين نحوه تخريب دولت سابق به ضرر دولت اعتدال هم هست.

وي حمايت از دولت را وظيفه خود دانست و تاكيد كرد: ما موظفيم از دولت حمايت كنيم و شعار هم نمي‌دهيم و كمك هم نمي‌خواهيم، بلكه بر اساس تكليف مان از دولت حمايت مي كنيم ولي دولت بايد از خودش هم حمايت كند.

عضو خبرگان رهبري اضافه كرد: دولت اجازه ندهد برخي منصوبين دولت، قوميت‌ها را تحريك كنند و چيزي كه امام گفته شمشير و خورشيد منحوس را برداريد، آن وقت يك وابسته دولت بگويد شير و شمشير بد نيست. اين مقابله با رهنمود امام است.

آيت‌الله خاتمي تاكيد كرد: معتقدم دكتر روحاني بايد به كل دولتي‌ها ابلاغ كند كه در راستاي كاري خودشان صحبت كنند و در راستاي مسائل سياسي حق اظهارنظر نداشته باشند و خودشان و سخنگوي دولت صحبت كنند، براي اينكه بتوانند اوضاع را كنترل كنند.

امام جمعه موقت تهران گفت: من اين مظلوميت را مي‌بينم كساني ديگر حرف نامربوط مي‌زنند ولي پاي دولت ثبت مي‌شود.

وي تخريب دولت را كاري نادرست خواند و تاكيد كرد: به بهانه تخريب نخست وزير انگليس حق نداريم رييس جمهور را بكوبيم. ديدار رييس جمهور با نخست وزير انگليس به درخواست ديويد كامرون بوده و در آن ديدار حرف‌هاي محكمي زده شده. ما حق نداريم به بهانه اينكه نخست وزير انگليس حرف نامربوط زده، رييس جمهور كشورمان را بكوبيم. اين درست نيست.

آيت‌الله خاتمي با بيان اينكه ما مي‌خواهيم دولت محترم با خاطري آرام كه مردم همراهي مي كنند كشور را آباد كند اظهار كرد: آبادي كشور به سبد نظام اسلامي ريخته مي‌شود و ما عملكرد بسياري از دولتمردان گرامي را عملكرد خدمتگزارانه مي‌دانيم.

عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري با تمجيد از وزير كشور گفت: جناب دكتر رحماني از آغاز مسئوليتش احساس مي‌كنم در راستاي تحقق اعتدال تلاش مي‌كنند.

وي اضافه كرد: بنده بيش از 20 سال است كه دكتر رحماني فضلي را مي‌شناسم و در طول اين سال‌ها از ايشان تندروي محسوسي نديده‌ام و اميدوارم همان بينش و منش ذاتي را در دولت اجرا كند.

در اين ديدار حجت‌الاسلام والمسلمين داود نمازي مشاور وزير كشور در امور روحانيت و ائمه جمعه و جماعات گزارشي از فعاليت‌هاي چند ماهه خود ارائه كرد.ك/1

569/ 550/1517

سرخط اخبار سیاست