۱ مهر ۱۳۹۳، ۱۷:۲۹
کد خبر: 81323762
T T
۰ نفر
فرماندار اسلام آبادغرب: امنيت كنوني حاصل تلاش و مجاهدت مردم در دوران دفاع مقدس است

كرمانشاه - ايرنا - فرماندار اسلام آباد غرب نقش مردم مرزنشين استان كرمانشاه در دوران دفاع مقدس را ستود و گفت: امنيت كنوني ما حاصل مجاهدت و تلاش هاي مردم شهرستان هاي مرزي است.

به گزارش ايرنا، كرم محمدي روز سه شنبه در مراسم آغاز سال تحصيلي در دبيرستان دخترانه ميناشي خطاب به دانش آموزان افزود: در 34 سال پيش و در چنين روزي شهرهاي ما به ميدان توپ و تانك تبديل شده بود و ساكنان شهرهاي مرزي با پاي برهنه و پياده راه ارتفاعات و بيابانها را در پيش گرفتند و به شهرهاي سرپلذهاب، كرندغرب و اسلام آباد غرب پناه آوردند.

وي اظهار داشت: بنده تعجب مي كنم برادري ديروز در مراسم رژه نيروهاي مسلح اسلام آبادغرب، مظلوميت مردم شهرستانهاي قصرشيرين، گيلانغرب و سرپل ذهاب را زيرسوال برد، مگر مي شود زنان، كودكان و غيرنظاميان را در زير هجمه توپ و تانك نگهداري كرد.

وي اضافه كرد: كسي اجازه ندارد بگويد مردم گيلانغرب، قصرشيرين و سرپل ذهاب فرار كردند و به اسلام آباد غرب آمدند، آنجا مرز است و انتقال غيرنظاميان به خارج از منطقه جنگي طبيعي است.

فرماندار اسلام آباد افزود: گيلانغرب نگين افتخار ما در دوران دفاع مقدس است، ما گيلانغربي، قصرشيريني، اسلام آبادي، خرمشهري و تبريزي هستيم و بايد بگوييم همه جاي ايران سراي ماست.

وي در ادامه خطاب به دانش آموزان گفت: اگر بخواهيم آينده اي درخشان داشته باشيم بايد تاريخ سراسر افتخار اين سرزمين را بارها مطالعه كنيم و آنچه بر سر دوستان، اقوام و هموطنانمان در جنگ تحميلي آمده را مرور كنيم و اگر از ايثارگري و جانفشاني دفاع مقدس دفاع نكنيم، جفا كرده ايم.

567

سرخط اخبار استان‌ها