۲۹ شهریور ۱۳۹۳، ۱۴:۲۵
کد خبر: 81319007
T T
۰ نفر
فرمانده سپاه عاشورا: پاسخ به شبهات دفاع مقدس از ضروريات حوزه فرهنگي است

تبريز - ايرنا - فرمانده سپاه عاشورا با تاكيد بر اهميت تبيين درست و به دور از افراط و تفريط دوران دفاع مقدس، گفت: پاسخ به شبهات ايجاد شده توسط دشمنان درباره اين دوران پرافتخار از ضروريات اولويت دار حوزه فرهنگي كشور است.

سردار غلام عسكر كريميان روز شنبه در نشست خبري با اصحاب رسانه به مناسبت فرا رسيدن هفته دفاع مقدس، از اينكه بسياري از واقعيات و اتفاقات زيبا، عبرت آموز و درخشان دفاع مقدس تاكنون گفته و نوشته نشده است، ابراز تاسف كرد و افزود: بايد اعتراف كنيم كه ما اعم از رزمندگان، بسيجيان و دولتمردان و مسوولان در مقابل جوانان به وظيفه خود ان چنان كه شايسته بود، عمل نكرده ايم.

وي گفت: ايجاد شبهه در زمينه دفاع مقدس يكي از راهكارهاي اصلي دشمنان انقلاب و نظام براي ضربه زدن به جمهوري اسلامي است تا اين دوران افتخارآميز و صحنه هاي زيباي آن كه توسط جوانان پرشور و شعور آن زمان اتفاق افتاد، فراموش شده و با خدشه مواجه شود.

كريميان خلوص نيت رزمندگان در دوران دفاع مقدس را يكي از مهمترين عوامل تقدس جبهه ها عنوان كرد و يادآوري نمود: بيشتر رزمندگاني كه پاي به جبهه ها گذاشته بودند با اخلاص و نيت پاك و بي آلايش براي فدا كردن جان خود در اين عرصه حاضر شده بودند.

وي اضافه كرد: با اين حال از همان زمان تاكنون دشمنان و استكبار تلاش هاي بسياري را براي ايجاد شبهات مختلف و گوناگون در اين زمينه طراحي كرده اند كه بايد پاسخ هاي قانع كننده به آنها داده شود كه البته ما حرف هاي زيادي براي گفتن در اين زمينه داريم كه تاكنون از آن غفلت شده است.

كريميان يكي از علت هاي مهم اين غفلت را مربوط به كم كاري هاي نهادهاي فرهنگي كشور دانست و گفت: انعكاس واقعيات دوران دفاع مقدس بايد يكي از اولويت هاي كاري اين نهادها باشد در حاليكه اين موضوع مهم و حياتي نظام متولي خاصي ندارد و همه به صورت جزيره اي عمل مي كنند.

وي ادامه داد: دفاع مقدس به همه مردم و اقشار و نهادهاي كشور مربوط است و همگان بايد براي تبيين واقعيات اين جنگ و همچنين گراميداشت آن پاي به ميدان بگذارند.

كريميان جنگ ايران و عراق را جنگ بين انقلاب اسلامي و استكبار دانست كه در ان بحث خاك اصلا مطرح نبود، بلكه موضوع اصلي اين جنگ هشت ساله مربوط به ايدئولوژي جمهوري اسلامي بود كه ماهيت استكبارستيزي داشت.

وي وجود وحدت بين آحاد مردم و دولت و همچنين بين نيروهاي مسلح را از عوامل مهم پيروزي ايران در جنگ با ارتش مجهز عراق با همراهي 44 كشور جهان عنوان كرد.

فرمانده سپاه عاشورا با تاكيد بر اهميت و نقش وحدت در عبور از سختي ها و پيچ هاي مختلف تاريخي، از اينكه امروز در پاره اي از موارد جاي وحدت در داخل كشور خالي است، ابراز گلايه كرد و يادآوري نمود: اگر وحدت و انسجام داشته باشيم در برابر مشكلات موفق تر عمل خواهيم كرد.

كريميان گفت: ايران با سلاح ايمان با ارتش عراق مقابله كرد و پيروزي ما در اين دوران نه در بعد نظامي بلكه در ابعاد مختلف سياسي، اجتماعي، فرهنگي و ديپلماسي بين المللي بايد مورد بررسي و ارزيابي قرار بگيرد.

وي وظيفه امروز آحاد مردم در موضوع دفاع مقدس را شناسايي و شناساندن سيره شهدا دانست و افزود: علاوه بر رزمندگان ان دوران و مسوولان كشور، رسانه هاي گروهي نيز در اين زمينه از نقش بسيار تعيين كننده و ارزشمندي برخوردار هستند كه مي توانند با عملكرد مناسب خود در كاهش عمليات جنگ رواني دشمن عليه نظام گام هاي موثر و مهمي بردارند.

كريميان پيام رساني واقعي و به دور از هرگونه غلو توسط رزمندگان دفاع مقدس و رسانه ها را مكمل فداكاري هاي شهداي گرانقدر عنوان كرد.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به برنامه هاي مختلف و متنوع اين مجموعه براي گراميداشت هفته دفاع مقدس، برپايي نمايشگاه فاطميون در پارك شميم پايداري را از جمله مهمترين اين برنامه ها برشمرد كه در آن علاوه بر نمايشگاه هاي عكس و فيلم، بازسازي عمليات خيبر و همچنين پدافند حملات شيميايي دشمن بعثي به نمايش گذاشته خواهد شد.

7236/587

سرخط اخبار استان‌ها