۲۶ شهریور ۱۳۹۳، ۲۰:۳۰
کد خبر: 81316496
T T
۰ نفر
حجت الاسلام قرائتي: تنها پنج درصد مردم در كشور زكات پرداخت مي كنند

مشهد-ايرنا- رييس ستاد اقامه نماز و احياء زكات كشور گفت: متاسفانه تنها پنج درصد مردم استانهاي مختلف كشور زكات پرداخت مي كنند.

حجت الاسلام 'محسن قرائتي' عصر چهارشنبه در ادامه كنگره ملي برگزيدگان روستايي و عشايري كشور در مشهد با اشاره به اينكه از ابتداي امسال دو هزار و 850 ميليارد ريال زكات در سطح كشور جمع آوري شده، فرهنگ پرداخت زكات در سطح كشور را ضعيف دانست و بر فرهنگ سازي و اطلاع رساني بيشتر مردم و واجدين شرايط نسبت به پرداخت اين سنت حسنه تاكيد كرد.

وي اظهار كرد: مناطق روستايي نبايد وابسته به مناطق شهري و دولت باشد بلكه اين نقاط با ظرفيتهاي بسيار خود بايد به توليد كنندگان اصلي كل جامعه تبديل شوند و مناطق روستايي محور توسعه كشور قرار گيرند.

اين مفسر و تحليل گر قرآن كريم گفت: يكي از راههاي مهم توسعه بهينه مناطق روستايي توسعه عبادت و افزايش فعاليتهاي فرهنگي مبتني بر ارزشهاي اسلامي است.

وي از فعالان فرهنگي مناطق روستايي و عشايري خواست كه با ارتباط بيشتر با علماء و اسلام شناسان براي رفع شبهات ديني و معرفتي خود و مردم اين مناطق گام بردارند.

سومين كنگره ملي برگزيدگان فرهنگي مناطق روستايي و عشايري كشور با اهداف شناخت قابليتها، توانمند سازي و ارتقاي كانونهاي فرهنگي و هنري و فعالان اين بخش در مناطق روستايي، شبكه سازي، الگو قراردادن و بازخواني نقش و جايگاه مساجد در اين روستاها، توسعه فعاليتها و جلب توجه بيشتر مسوولين به تنگناهاي اين مناطق بيست و ششم لغايت بيست و نهم شهريورماه جاري در مشهد در حال برگزاري است.

اين كنگره با حضور 700 نفر از برگزيدگان و نخبگان روستايي و عشايري كشور در رشته ها و بخشهاي گوناگون فرهنگي برگزار مي شود و در حاشيه برگزاري آن نمايشگاهي از دستاوردها و توانمندي هاي اعضاي كانونهاي فرهنگي و هنري روستايي برپا مي شود و مشكلات فرهنگي اين مناطق نيز در كارگروه هاي تخصصي مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد.

هم اكنون از مجموع حدود 19 هزار كانون فرهنگي و هنري مساجد كشور، بيش از هشت هزار و 500 كانون در مناطق روستايي داير است.ك/2

7490/522

سرخط اخبار استان‌ها