۲۳ شهریور ۱۳۹۳، ۱۰:۳۸
کد خبر: 81311401
T T
۰ نفر
30 كلاس درس توسط انجمن حامي در مناطق محروم كشور ساخته شده است

مهاباد - ايرنا - عضو هيات موسس انجمن حمايت از توسعه فضاهاي آموزشي و فرهنگي كشور (حامي) گفت: 30 كلاس درس از زمان فعاليت اين انجمن تاكنون در مناطق مختلف كشور بويژه مناطق محروم احداث شده است.

افسانه قرباني روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در بوكان افزود: اين تعداد كلاس درس در قالب هفت واحد آموزشي توسط اين انجمن ساخته و تحويل آموزش و پرورش شده است.

وي گفت: پنج مدرسه ديگر نيز در مجموع با 15 كلاس درس كه همگي در مناطق محروم كشور قرار دارند هم اكنون در حال احداث هستند كه به صورت ميانگين از 50 درصد پيشرفت فيزيكي برخوردار هستند.

قرباني از تجهيز 45 كتابخانه روستايي در سطح استان هاي محروم كشور نيز خبر داد و يادآور شد: علاوه بر تجهيز اين تعداد كتابخانه، يك باب كتابخانه روستايي نيز در سوراب ايرانشهر در استان سيستان و بلوچستان در حال ساخت است كه از 70 درصد پيشرفت فيزيكي برخوردار است.

وي ادامه داد: انجمن حامي هم اكنون در استانهاي سيستان و بلوچستان، كردستان، آذربايجان غربي و شرقي، گلستان، ايلام و لرستان فعاليت دارد كه علاوه بر ساخت مدارس در تجهيز كتابخانه ها شامل ارسال كتاب، رايانه، ميز، صندلي و قفسه كتاب نيز فعال است.

عضو هيات موسس انجمن حمايت از توسعه فضاي آموزشي و فرهنگي (حامي) ادامه داد: براي تامين كتاب كتابخانه هاي روستايي استانهاي محروم كشور تاكنون بيش از 30 هزار جلد كتاب نيز به اين كتابخانه ها اهداء شده است.

قرباني با اشاره به فعاليت هاي گسترده اين انجمن در زمينه هاي مختلف بويژه در مناطق محروم خواستار حمايت ديگر انجمن هاي خيرين كشور از جمله انجمن خيرين مدرسه ساز و كتابخانه ساز كشور از اين انجمن شد.

انجمن حمايت از توسعه فضاهاي آموزشي و فرهنگي (حامي) موسسه اي غيردولتي است كه در سال 1380 با هدف ساخت و توسعه فضاهاي آموزشي و فرهنگي كودكان و نوجوانان به ويژه در مناطق محروم كشور فعاليت خود را آغاز كرده است.

7510/584/581

سرخط اخبار استان‌ها