۱۸ شهریور ۱۳۹۳، ۱۷:۰۸
کد خبر: 81306307
T T
۰ نفر
دارالافتاي مصر: سفر زنان براي حج بدون همراهي محرم جايز است

تهران - ايرنا - دارالافتاي مصر روزسه شنبه اعلام كرد كه زنان مي توانند بدون همراهي محرم به سفرحج بروند.

به گزارش پايگاه خبري 'انحاء'، دارالافتاي مصر اين فتوا را به اطمينان زن از وجود امنيت در مسير، زمان اقامت و بازگشت مشروط كرد.

دارالافتاي مصر تاكيد كرده است كه احاديت ممنوعيت سفر زن بدون وجود محرم مربوط به زماني است كه امنيت وجود نداشته باشد و حتي سفر زن با مجموعه اي از زنان نيز حكم سفر به همراه محرم را دارد.

مفتي هاي وهابي سفر زنان را بدون حضور محارم آن ها حرام مي دانند و بر اساس فتواي آن ها تفاوتي ميان سفرحج و ديگر سفرها وجود ندارد.

شركت هواپيمايي عربستان نيز به تبع اين فتوا اعلام كرده است كه ورود زنان مجرد كمتر از 45سال بدون محارم به سفر حج ممنوع است.

اين شركت در آستانه موسم حج امسال اعلام كرد كه از حضور زنان كمتر از 45 سال بدون محارم در سرزمين وحي در حج تمتع و عمره مفرده جلوگيري مي شود و شركت هاي هواپيمايي كه اقدام به انتقال زنان بدون محارم در موسم حج كنند، جريمه خواهند شد.

اتحاديه شركت هاي هواپيمايي عربستان نيز به اين شركت ها درباره انتقال زنان كمتر از 45 سال بدون محارمي كه نامشان در رواديد حج آنها مشخص شده است، هشدار داد.

در صورت مشاهده اين تخلف، شركت هاي هواپيمايي كه اين تخلف را مرتكب شوند، حداقل 50 هزار ريال سعودي (بيش از 42 ميليون تومان) جريمه خواهند شد و زنان بدون محرم با همان پرواز رفت به كشورهايشان باز گردانده خواهند شد.

شركت هاي متخلف بايد تمام هزينه هاي مترتب بر حضور زنان بدون محارم در فرودگاهها تا هنگام برگرداندن آنها را پرداخت كنند، زيرا جريمه مورد نظر بر اساس احكام آيين نامه هواپيمايي مدني يا قوانين كلي تعيين شده است.

خاورم**632**1144**1010

سرخط اخبار جهان