۱۶ شهریور ۱۳۹۳، ۱۴:۱۶
کد خبر: 81303181
T T
۰ نفر
جشنواره ميوه هلو در سامان چهارمحال و بختياري برگزار شد

شهركرد-ايرنا-دومين جشنواره هلو در منطقه شوراب صغير شهرستان سامان چهارمحال و بختياري روز يكشنبه برگزار شد.

امام جمعه شهرستان سامان گفت: متاسفانه هلوي شهرستان سامان با قيمت 40هزار ريال خريداري مي شود و در بازار تهران تا 80هزار ريال فروخته مي شود.

حجت الاسلام 'سيد احمد ميردامادي ' در اين جشنواره افزود: هلو بيش از 40نوع خاصيت دارد و مي تواند به عنوان يكي از مزيت هاي شهرستان سامان مطرح شود.

فرماندار شهرستان سامان نيز گفت:وجود صنايع تبديلي به ويژه خشكبار مي تواند از ضايعات اين محصول جلوگيري كند.

'سعيد صالحي 'يادآور شد: كيفيت محصول هلوي اين شهرستان مطلوب است و بايد با بسته بندي زمينه صادرات بيشتر اين محصول را فراهم كرد.

رييس خانه كشاورز چهارمحال و بختياري نيز گفت:آموزش كشاورز در زمينه كشت ،داشت و برداشت اين محصول ضروري است.

'سيد طاهر نوربخش ' افزود:كشاورزان اين استان با مشقت و سختي فراوان براي برداشت محصول اقدام مي كنند اما بيشتر سود اين محصول را واسطه ها و دلالان از آن خود مي كنند.

به گزارش ايرنا،شهرستان سامان در 20كيلومتري مركز چهارمحال و بختياري است و رودخانه زاينده رود از وسط اين شهرستان عبور مي كند و باغات بادام و گردو و هلو در اين شهرستان خودنمايي مي كند.

در اين جشنواره نخستين بازارچه خريد و فروش محصول هلو در كنار باغات اين محصول در منطقه شوراب صغير شهرستان سامان نيز گشايش يافت.

باغداران در اين جشنواره انواع محصول هلو و فراورده هاي اين ميوه را در معرض ديد عموم قرار دادند.

فصل برداشت هلو از ابتداي شهريورماه به مدت 20روز مي باشد و هلو در اين زمان از سوي باغداران به صورت دستي و جبعه اي برداشت و به بازارهاي استانهاي همجوار ارسال مي شود.

7359

سرخط اخبار استان‌ها