۸ شهریور ۱۳۹۳، ۲۰:۳۲
کد خبر: 81293392
T T
۰ نفر
هیچ طرحی با اعتبارات دولتی دریك سال گذشته آغاز نكرده ایم

بندرعباس - ایرنا - ‌وزیر نیرو درجلسه شورای اداری هرمزگان با تشریح دستاوردهای این وزارتخانه طی یك سال فعالیت دولت تدبیر و امید گفت: طی این مدت هیچ طرحی را با استفاده از اعتبارات دولتی شروع نكرده ایم بلكه با استفاده از توان بخش خصوصی توانسته ایم گامهای مهمی برداریم.

به گزارش ایرنا 'حمید چیت چیان' عصرشنبه دراین جلسه اظهار كرد: طی این مدت 20 هزار میلیارد ریال (دوهزارمیلیارد تومان) قرارداد با بخش خصوصی برای اجرای طرح های آب و فاضلاب از جمله استفاده از پساب بسته شده است.

این عضو هیات دولت از انعقاد 10هزار میلیارد ریال (یكهزارمیلیاردتومان) قرارداد اجرای طرح های آب و برق با بخش خصوصی ظرف هفته آینده بعنوان دیگر فعالیت های این وزارتخانه در زمینه استفاده از توانایی هایی این بخش نام برد.

چیت چیان خاطرنشان ساخت:این درحالی است كه 60 هزار میلیارد ریال (شش هزارمیلیارد تومان) نیز پروژه تعریف شده داریم كه در قالب قراردادهای جدید با بخش خصوصی عملیات آنها آغاز می شود.

' سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی و بهره برداری از پروژه ها نیز در اختیار این بخش قرار می گیرد و یا اینكه محصول تولیدی و خدمات آنان به قیمت تضمینی از سوی دولت خریداری می شود.'

وزیر نیرو در ادامه ابراز امیدواری كرد كه با استفاده از این شیوه بتوان تحولی اساسی در خدمات آب و برق كشور ایجاد كرد.

این مقام مسوول از آب و برق بعنوان زیر ساخت ها نام برد و گفت: كمتر بخشی را سراغ داریم كه بتواند بدون نیاز به اینها فعالیت داشته باشند.

وی همچنین ازهم‌جواری با آبهای آزاد در نوار یكصد كیلومتری خلیج فارس و دریای عمان ( در هرمزگان) بعنوان یك مزیت نام برد و گفت: با فن آوری های جدید می توان آب آشامیدنی شیرین موردنیاز مردم هرمزگان و دیگر استانها ی اطراف را به همراه برق تامین كرد.

چیت چیان از افتتاح پروژه تولید همزمان برق و آب آشامیدنی در قشم با ظرفیت 50مگاوات برق و 18هزار متر مكعب آب شیرین بعنوان نخستین گام در این راستا نام برد و افزود: اجرای چنین پروژه هایی با استفاده از توان بخش خصوصی در دستور كار این وزارتخانه قرار دارد.

وزیر نیرو اضافه كرد: طبق برآوردهای صورت گرفته می توان سالانه یك میلیارد متر مكعب آشامیدنی از این طریق تولید كرد كه این موجب تحولی عظیم در منطقه خواهد شود.

وزیر نیروكه به مناسبت هفته دولت به هرمزگان سفر كرده شنبه پس از افتتاح تعدادی پروژه آب وبرق در شهرهای قشم و بندرعباس در جلسه شورای اداری استان هرمزگان نیز شركت كرد.



*با اجرای طرح تهاب آب مورد نیاز هرمزگان تامین می شود



همچنین وزیر نیرو با اشاره به مشكلات كم آبی در هرمزگان و تلاش ها در راستای رفع مشكلات آب این استان، گفت: با اجرای طرح تهاب آب موردنیاز هرمزگان را تامین خواهیم كرد.

چیت چیان روز شنبه در جمع مدیران صنعت آب و برق هرمزگان ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و با بیان اینكه با وجود تلاش های بسیار مشكلات بخش آب و برق در هرمزگان جدی است، اظهار داشت: در همین راستا ما تلاش خواهیم كرد پروژه های آب و برق را در این استان به پایان برسانیم.

چیت چیان با اشاره به مشكلات كم آبی هرمزگان با وجود ظرفیت بزرگی همچون دریا در این استان، تصریح كرد: این نوید را به مردم هرمزگان می دهم كه با استفاده ازظرفیت آب دریا و اجرای طرح ' تهاب' تولید همزمان آب و برق، آب مورد نیاز آنان را تامین كنیم.

وی افتتاح نیروگاه تولید آب و برق مپنا در شهرستان قشم را از جمله این طرح ها عنوان كرد و گفت: افتتاح این پروژه با توجه به محدودیت منابع آبی، یكی از نیازهای اصلی كشور است.

وزیر نیرو خاطرنشان شد: طرح تهاب یكی از 9طرح كلان پیشنهادی وزارت نیرو به مجلس می باشد كه امیدواریم با توجه به ظرفیت استان های جنوبی كشور(وجود صنایع نفت و گاز) و امكان تولید برق ارزان و آب شاهد تصویب و اجرای این طرح باشیم.

وزیر نیرو صبح روز شنبه به منظور افتتاح پروژه آب و برق هرمزگان در هفته دولت وارد این استان شده است.

دوم تا هشتم شهریورماه به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر به نام هفته دولت نامگذاری شده است.

7198/668 / 1539
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد