۱۳۰ هزار واحد مسکن مهر تکمیل و تحویل شد 

تهران- ایرنا- وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم تا نیمه اردیبهشت ۱۴۰۳ اقدام به تکمیل و تحویل ۱۳۰ هزار و ۲۱۰ واحد مسکن مهر کرده است.

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، کلان‌پروژه طرح نهضت ملی مسکن برای پاسخ به نیاز متقاضیان واقعی مسکن با قانون مصوب مجلس و ابلاغ رئیس‌جمهور در وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم آغاز شد.

تامین زمین، شناسایی متقاضیان، پالایش متقاصیان، اتصال حائزان شرایط به پروژه‌ها و همچنین راهکارهای ارائه تسهیلات و تامین منابع مالی اجرای این طرح در کنار مشارکت مردم در تامین آورده شرایطی را ایجاد کرده است که هم‌اکنون بیش از 2.5 میلیون واحد مسکونی در سراسر کشور به اجرا درآمده و فرآیند ساخت و ساز آنها در حال انجام است.

بر اساس اعلام نظر مسئولان بخش مسکن، این طرح با روش‌های مختلف اجرا از جمله انبوه‌سازی در اراضی دولتی، واگذاری زمین به شکل انفرادی و گروهی در شهرها و روستاها در قالب اجاره ۹۹ ساله، طرح جوانی جمعیت، نوسازی بافت‌های فرسوده، نوسازی و بهسازی مسکن روستایی شرایطی را ایجاد کرده است تا همه گروه‌های مختلف متقاضی مسکن بتوانند از مزایای آن بهره‌مند شوند و در اجرای آن مشارکت فعال داشته باشند.

اجرای ۲ میلیون و ۵۶۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور

بر اساس آمارهای ارائه شده توسط سازمان ملی زمین و مسکن در بخش زمین، تاکنون بیش از ۴۵ هزار هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده که این میزان زمین برای احداث ۲ میلیون واحد مسکونی است.

در بخش اجرا نیز آمارها حاکی است که فرآیند ساخت حدود ۲ میلیون و ۵۶۰ هزار واحد در کشور آغاز شده است. ساخت این میزان واحد مسکونی در کشور در قالب‌های مختلف واگذاری انفرادی و گروهی زمین با اجاره ۹۹ ساله در شهرها، واگذاری انفرادی زمین با اجاره ۹۹ ساله در روستاها، واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت، انبوه‌سازی بر روی اراضی دولتی با اجاره ۹۹ ساله، نوسازی بافت فرسوده، نوسازی و بهسازی مسکن روستایی، تکمیل واحدهای مسکن مهر و تامین مسکن ملکی و سازمانی نیروهای مسلح است.

همچنین آمارهای ارائه شده توسط «روح‌الله اکبری» دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی برای تکمیل و بهره‌برداری از واحدهای مسکونی در دولت سیزدهم نشان می‌دهد که حدود ۵۰۰ هزار واحد نیز تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

واگذاری زمین برای احداث ۴۸۰ هزار واحد در شهر و روستا

بر اساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، در بخش انفرادی و گروهی روی زمین‌های با اجاره ۹۹ ساله در شهرها برای ۳۳۰ هزار و ۳۸۱ واحد، در بخش انفرادی روی زمین اجاره ۹۹ ساله در روستاها اراضی به تعداد ۷۹ هزار و ۱۰۴ واحد و در بخش طرح جوانی جمعیت در شهرها به تعداد ۷۰ هزار و ۲۵۰ واحد زمین واگذار شده است.

اجرای بیش از ۷۲۱ هزار واحد نهضت ملی حمایتی به شکل انبوه سازی

در بخش انبوه‌سازی روی اراضی دولتی با اجاره ۹۹ ساله برای واحدهای حمایتی تعریف شده رقم ساخت و ساز به ۷۲۱ هزار و ۳۱۰ واحد رسیده است.

نوسازی بیش از ۲۷۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری

در بخش نوسازی بافت‌های فرسوده شهری نیز رقم نوسازی‌ها در این بافت‌های شهری از ابتدای دولت سیزدهم به ۲۷۰ هزار و ۴۶۵ واحد رسیده است.

نوسازی و به‌سازی ۵۲۲ هزار واحد روستایی

همچنین، طبق آمارها برای ۵۲۱ هزار و ۹۵۸ واحد روستایی نوسازی و بهسازی انجام شده و یا در حال انجام است.

بیش از ۱۳۰ هزار واحد مسکونی مهر تکمیل و تحویل شد

رقم اعلام شده درباره تکمیل واحدهای مسکن مهر به میزان ۱۳۰ هزار و ۲۱۰ واحد ثبت شده است. تامین مسکن ملکی و سازمانی نیروهای مسلح نیز به تعداد ۲۵۴ هزار و ۱۴۶ واحد رسیده است.

یادآور می‌شود که دولت تعهد کرده است تا چهار میلیون واحد مسکونی را در دولت سیزدهم در بخش شهری و روستایی به انجام برساند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha