۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۹:۴۷
کد خبر: 81283644
T T
۰ نفر
مردم اطاعت از قوانين و مقررات رانندگي را سرلوحه كار خود قرار دهند

تهران بزرگ - ايرنا - رييس پليس راهور تهران بزرگ بر لزوم فرهنگ سازي در رعايت قوانين و مقررات راهنمايي تاكيد كرد و گفت: بايد تلاش كنيم تا مردم اطاعت از قوانين و مقررات رانندگي را سرلوحه كار خود قرار دهند.

به گزارش روز شنبه ايرنا از مركز اطلاع رساني پليس راهور تهران بزرگ، سرهنگ سيد تيمور حسيني در نشست هم انديشي بازرسان افتخاري اين اداره،افزود: همه دستگاههاي متولي بايد در فرهنگ سازي موضوع ترافيك مشاركت جدي داشته باشند تا به اهداف خود برسيم.

وي با اشاره به اينكه ترافيك مطلوب بر سه مولفه مهندسي، آموزش و اجراي مقررات استوار است، اظهار كرد: مصاديق مهندسي ترافيك را شبكه معابر، بستر راه، روگذر و زيرگذرها و به طور كلي تمامي امكانات و نيازمندي ها براي انجام رانندگي صحيح اعلام كرد.

رييس پليس راهور تهران بزرگ با بيان اين مطلب كه كشور در مهندسي ترافيك نمره قبولي را كسب كرده است، ادامه داد: علي رغم جايگاه مهم 2 مولفه فوق در اجراي مقررات راهنمايي و رانندگي ، نيازمند اصلاح فرايندهايي در اين زمينه مي باشيم .

حسيني نقش دستگاه هاي دولتي از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه ها و وزارت راه و شهرسازي را در امر فرهنگ سازي ترافيك مهم دانست و گفت: بهره مندي از توان دانش آموزان به خصوص دو مقطع ابتدايي و راهنمايي مي تواند زمينه ارتقاي فرهنگ ترافيكي را فراهم آورد.

وي افزود : هيچ عملي در دنيا و آخرت ارزشمندتر از اين نيست كه با تلاش هاي بسيار ، آمار كشته ها و زخمي هاي ناشي از تصادفات در كشور كاهش يابد .

حسيني وجود علائم راهنمايي و رانندگي در مكان هاي نامناسب را يكي از عللي كه موجب مي شود تا شهروندان دچار تخلفات اجباري در رانندگي شوند دانست و گفت: اين عامل در بروز تصادفات بسيار موثر است و حتما بايد اصلاح شود .

تهرام/1109/519

سرخط اخبار سیاست