۳۰ مرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۳۸
کد خبر: 81281458
T T
۰ نفر

اردبیل - ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گفت: 90 درصد هتل های كشور سه ستاره هستند و این برای رونق گردشگری مناسب نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مسعود سلطانی فر روز پنجشنبه در نشستی با فعالان تشكل های صنفی حوزه گردشگری و صنایع دستی سرعین افزود: از مجموع تقریبی هزار و 360 هتل موجود در كشور تنها 130 هتل چهار یا پنج ستاره است و باقی سه ستاره و یا كمتر هستند.

وی با بیان این كه این امر با توسعه گردشگری خارجی منافات دارد گفت: دولت به نقش اقتصاد گردشگری اعتقاد دارد و در این راستا دولت یازدهم در یك سال گذشته در ایجاد امكانات زیربنایی به ویژه ایجاد هتل های چهار و پنج ستاره خیز بزرگی برداشته است.

معاون رییس جمهوری اظهار كرد: قرار است از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی با بهره بانكی 16 درصد ریالی و شش درصد ارزی به سرمایه گذاران بخش خصوصی در این زمینه تسهیلات مناسبی پرداخت شود.

وی به معرفی شش هزار میلیارد ریال ارزش طرح های ارسال شده به بانك های عامل در این زمینه اشاره كرد و افزود: تحقق این میزان اعتبار می تواند تحول بسیار چشمگیری در زمینه توسعه زیربنایی حوزه گردشگری رقم بزند.

سلطانی فر همچنین با اشاره به نقش گردشگری در اقتصاد آینده كشور تاكید كرد كه باید به این بخش به صورت جدی نگاه شود و فعالان این عرصه بدانند كه بخش گردشگری در آینده نزدیك و با شرایطی كه دولت در پیش گرفته رونق بسیار زیادی خواهد داشت.

وی از تلاش دولت برای ارایه تسهیلات كم بهره به سرمایه گذاران بخش خصوصی ، اعمال معافیت برای فعالان و نیز خروج از تصدی گری به عنوان برنامه های مهم در زمینه توسعه گردشگری خبر داد.

وی اظهار كرد: اعتقاد داریم كه دولت نباید در زمینه گردشگری رقیب بخش خصوصی شود.

وی همچنین با اشاره به تعبیر صنعت گردشگری به عنوان صنعت سبز و بدون آلاینده در دنیا افزود: این صنعت به سرعت در حال رشد و توسعه است چرا كه امروز مردم برای تفریح و سرگرمی از سبد هزینه های خود رقم قابل توجهی را به آن اختصاص داده اند.

وی گردش مالی حوزه گردشگری دنیا را سالانه بالغ بر شش هزار و 500 میلیارد دلار برشمرد و بیان كرد: این رقم فقط در زمینه گردشگری خارجی گردشگران كشورها ثبت شده و گردشگری داخلی كشورها را شامل نمی شود.

سلطانی فر سهم كشورمان را از این رقم زیاد ندانست و با اشاره به تاثیرات تحریم ها در حوزه گردشگری خارجی افزود: با وجود ظرفیت های بسیار غنی در مولفه های گردشگری این رقم شاید پنج تا شش میلیارد دلار بوده است.

به گزارش ایرنا ، مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز در این نشست با اشاره ظرفیت های گردشگری این استان به ویژه در زمینه طبیعی و سلامت گفت:

شهرستان سرعین سالانه پذیرای هفت تا 9 میلیون گردشگر داخلی و خارجی است كه نیاز است در این راستا نگاه ملی به این شهرستان اعمال شود.

یحیی نقی زاده محجوب این ظرفیت را قابل سرمایه گذاری و توسعه دانست و گزارشی از مشكلات زیرساختی و توسعه گردشگری استان ارایه كرد.

594/530

سرخط اخبار سیاست