برگزاری انتخابات الکترونیکی نتایج مثبتی داشت/ سرعت در شمارش آرا بالا رفت

تهران- ایرنا- عضو شورای مرکزی جمعیت یاران انقلاب اسلامی گفت: برگزاری انتخابات به شکل الکترونیکی امتحان خوبی بود و نتیجه مثبتی نیز به همراه داشت و هیچ‌گونه خدشه‌ای هم نسبت به آن وجود ندارد.

امیر رضا واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب ایرنا، درباره محاسن فرایند برگزاری انتخابات الکترونیکی مجلس شورای اسلامی برای اولین بار در تهران گفت: برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی خوب بود و خود من هم به صورت الکترونیکی رأی دادم.

وی بیان کرد: باید به این نکته توجه کرد که همواره در انتخابات مرحله دوم، استقبال کمتری نسبت به دور اول شکل می‌گیرد، اما در انتخابات ریاست جمهوری که انبوهی از مردم حضور پیدا می‌کنند باعث تراکم بیشتر می‌شود.

عضو شورای مرکزی جمعیت یاران انقلاب اسلامی تصریح کرد: برای جلوگیری از این موضوع باید دستگاه‌های فراوانی اختصاص داده شود، چراکه مردم با فرایند آن آشنا نیستند، هرچند نیروهایی در شعب اخذ رای حضور دارند و رای‌دهندگان را راهنمایی می‌کنند، اما همین راهنمایی کردن هم زمان‌بر است.

واعظ‌ آشتیانی، دستگاه‌های الکترونیکی را با ترافیک مقایسه کرد و افزود: زمانی که ترافیک در جایی از خیابان آغاز شود، دامنه آن حتی خیابان‌های فرعی را هم در بر می‌گیرد. انتخابات الکترونیکی هم همین شرایط را دارد، وقتی که حضور مردم پای صندوق‌ رأی افزایش یابد تراکم صف بیشتر می‌شود چراکه باید ۳۰ نماینده را انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه باید محل‌های وسیعی برای برگزاری امر انتخابات در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: نکته مهمتر اینکه باید دستگاه‌های فراوانی در شعب تعبیه شود که اگر به ۳۰ نفر کارت رای داده شد، شرایط برای سرعت بخشیدن مهیا باشد.

این فعال سیاسی اظهار کرد: سیستم رای‌گیری به صورت الکترونیکی حتی برای شمارش آرا خیلی بهتر است چراکه به دلیل الکترونیکی بودن، فرایند شمارش آرا برای کارگزاران و مجریان بسیار سریع‌تر انجام خواهد شد و دو، سه روز طول نخواهد کشید.

واعظ آشتیانی افزود: همچنین مدارس و مراکزی که برای امر رای‌گیری اختصاص یافته‌اند تعطیل نمی‌شوند، به دلیل آنکه تکلیف فرایند انتخابات الکترونیکی کاملا روشن است و شعب، تعداد آرا را به صورت مشخص و تا قبل از شروع وقت اداری روز بعد آمار را به وزارت کشور یا مراکز استان اعلام می‌کند.

وی با بیان اینکه مسئولان انتخابات حتما چالش‌های برگزاری انتخابات الکترونیکی به ویژه در شهرهای با تراکم را ارزیابی کنند تا در انتخابات آینده با مشکل مواجه نشویم، تصریح کرد: برگزاری انتخابات به شکل الکترونیکی امتحان خوبی بود و نتیجه مثبتی نیز به همراه داشت و هیچ‌گونه خدشه‌ای هم نسبت به آن وجود ندارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha