۲۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۵۰
کد خبر: 81269535
T T
۰ نفر
دولت فضاي آرامي در حوزه هاي سياسي و اقتصادي ايجاد كرد

همدان - ايرنا - معاون سياسي و امنيتي استانداري همدان گفت: دولت تدبير و اميد، فضاي آرامي در حوزه هاي سياسي و اقتصادي ايجاد كرده است.

به گزارش ايرنا 'محمد ابراهيم الهي تبار' روز سه شنبه در نشست شوراي آموزش و پرورش استان همدان افزود: دولت يازدهم توانسته است اميد را دل مردم ايجاد كند تا مردم با اميدواري در مقابله با معضلات و مشكلات با جديت ، كار خود را انجام دهند.

وي با بيان اينكه هفته دولت در سالجاري با شعار 'اميد و آرامش' برگزار مي شود گفت: اين هفته بهترين فرصت براي بيان دستاوردهاي دولت در يكسال گذشته است.

وي همچنين با بيان اينكه واگذاري به بخش خصوصي يك برنامه ، حركت و سياست نظام جمهوري اسلامي است گفت: آموزش و پرورش در بخش برون سپاري و واگذاري به بخش خصوصي اقدامات خوبي را در دست برنامه دارد.

الهي تبار در ادامه با تاكيد بر نقش پژوهش و تحقيق در فعاليت هاي دانش آموزي از اداره كل نوسازي و تجهيز مدارس خواست: يك درصد از اعتبارات عمراني را براي تجهيز پژوهش سراها اختصاص دهند.

معاون سياسي و امنيتي استانداري همدان در مورد ريشه كني بيسوادي نيز گفت: آمارها بايد در مورد بيسوادان شفاف باشد تا بر اساس يك برنامه عملياتي، هدف گذاري لازم انجام شود و هر دستگاه و مسوولي تعهدات خود را در اين رابطه انجام دهد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش همدان نيز در اين نشست گفت: با توجه به گستره فعاليت ها و محدوديت هاي اين اداره كل، امكان پرداختن به تحقيق و پژوهش در مدارس هادي محقق نمي شود و دانش آموزان مستعد بايد در محيطي غير از مدرسه خلاقيت و استعدادهاي خود را نشان دهند.

'مصطفي خزاعي' افزود: پژوهش سراها با داشتن امكاناتي از قبيل آزمايشگاه ، رايانه و نانو تكنولوژري و ساير امكانات براي شكوفايي و رشد دانش آموزان خلاق و مستعد و نوآور در خارج از ساعات آموزشي تاسيس شده است.

وي اظهار كرد: در سال جاري 100 پژوهش سرا در سطح كشور احداث مي شود و سهميه استان همدان احداث چهار پژوهش سرا است كه هفته دولت امسال اين چهار پژوهش سرا در لالجين، قروه، سردرود و فامنين مورد بهره برداري قرار مي گيرند.

وي با بيان اينكه با بهره برداري از اين تعداد طرح تعداد پژوهش سراهاي استان همدان به 13 مورد ارتقا مي يابد گفت: از مسوولان انتظار مي رود با تخصيص اعتبار براي تجهيز پژوهش سراها به آموزش و پرورش كمك كنند.

استان همدان داراي 280 هزار دانش آموز است.

هفته دولت دوم شهريور ماه آغاز مي شود.

7523/576

سرخط اخبار استان‌ها