۱۹ مرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۱۸
کد خبر: 81266966
T T
۰ نفر
هشت پروژه ورزشی در هفته دولت در گلستان به بهره برداری می رسد

گرگان - ایرنا - مدیركل ورزش و جوانان گلستان گفت: با تسریع در اجرای پروژه های ورزشی، هشت پروژه در استان در هفته دولت سال جاری افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، 'قربانعلی پاشا' روز یكشنبه در نشست خبری در گرگان افزود: در دهه فجر امسال نیز 14 پروژه دیگر را به بهره برداری خواهیم رساند كه مجموع این پروژه ها به 22 خواهد رسید.

وی در باره میزان اعتبار و هزینه پروژه های قابل افتتاح مطلبی ارائه نكرد.

پاشا در ادامه گفت: اكنون 119 پروژه نیمه تمام در سطح استان وجود دارد كه از این تعداد 25 پروژه با اعتبارات استانی به میزان 170 میلیارد ریال و 75 پروژه با اعتبار 470 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی است.

وی اضافه كرد: هم چنین 19 پروژه در دست ساخت شركت توسعه اماكن ورزشی است كه اعتبار این پروژه ها 500 میلیارد ریال اعلام شده است.

مدیركل ورزش و جوانان گلستان، از حضور 42 ورزشكار گلستانی در اردوهای تیم های ملی اعزامی به بازی های آسیایی كره جنوبی خبر داد و افزود: میزبانی رقابت های كشتی آلیش قهرمانی آسیا، كسب مدال جهانی در رشته كاراته و ارتقاء درجه داوری رییس هیات كاراته استان در رقابت های قهرمانی جهان در مالزی، تنها بخشی از توانمندی های ورزشكاران گلستان در هفته گذشته بوده است.

پاشا در ادامه به برخی پروژه های مهم ورزشی از جمله خوابگاه 150 نفره در مجموعه ورزشی كریم آباد گرگان اشاره كرد و گفت: اكنون 95 درصد كارهای آن انجام شده و نیاز به محوطه سازی و دیواركشی دارد كه برای اجرای این دو بخش قریب به سه میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی افزود: در این خوابگاه، سالن چندمنظوره ورزشی بانوان و چند فضای ورزشی روباز دیگر نیز در حال ساخت است كه منتظر حضور یكی از مقامات عالی رتبه كشور برای افتتاح خوابگاه و پروژه های دیگر هستیم.

وی هم چنین به احداث مجموعه هتل ورزش گرگان از قدیمی ترین پروژه های ورزشی استان اشاره كرد و گفت: این پروژه از محل تامین اعتبار ماده 180 مشكلاتی دارد كه در حال برطرف كردن این مشكلات هستیم.

وی افزود: مسئولان استان قول مساعد داده اند كه از محل ماده 180 برنامه كه 1100 میلیارد ریال به استان تخصیص یافته، 15 میلیارد برای این پروژه ورزشی اختصاص داده شود كه با تخصیص این اعتبار می توانیم پروژه را تا پایان سال به اتمام برسانیم.

به گفته پاشا، البته این هتل ورزش نیاز به تجهیز هم دارد كه این مهم از محل اعتبارات سال آینده تامین بودجه خواهد شد و در مجموع امیدواریم كه بتوانیم این هتل ورزش را كه یكی از آرزوهای دیرینه مردم گرگان به خصوص جامعه ورزش بود به سرانجام برسانیم.

مدیركل ورزش و جوانان گلستان در ادامه به پروژه سالن ورزشی رزمی سه طبقه در مركز استان اشاره كرد و گفت: اكنون بودجه ای كه برای این پروژه در دست ماست از محل اعتبارات سال گذشته است زیرا اعتبارات سال جاری با توجه به ابلاغ كشوری، هنوز موافقت نامه اصولی آن انجام نشده و تلاش داریم برای تامین اعتبار این پروژه از محل ماده 180، درخواستی داشته باشیم كه با این روند امید داریم این پروژه را در دهه فجر به بهره برداری برسانیم.

وی در باره آخرین وضعیت پیست تارتان گرگان در مجموعه ورزشی شهدای كریم آباد این شهر گفت: اكنون 20 درصد این پیست زده شده و مابقی آن طی دو ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

پاشا در ادامه به ساخت دهكده ساحلی آبی در سواحل بندرگز اشاره كرد و گفت: با مسئولان ارشد استانی و نمایندگان مجلس به دنبال بخش خصوصی هستیم كه 10 روز قبل با یك شركت در این خصوص وارد مذاكره شدیم و ادامه این مذاكرات به هفته آینده موكول شد كه طی 10 روز آتی نتیجه نهایی آن مشخص می شود.

مدیركل ورزش و جوانان گلستان در ادامه به وضعیت استادیوم ورزشی گنبدكاووس اشاره كرد و گفت: این استادیوم با ظرفیت پنج هزار نفری با توسعه 15 هزار نفری بخش اندكی از كارهایش نظیر پیست تارتان آن باقی مانده كه بنا داشتیم در هفته دولت این پروژه را افتتاح كنیم اما تصمیم گرفته شد پس از نصب پیست تارتان در هفته تربیت بدنی و ورزش با حضور وزیر افتتاح شود.

وی خاطرنشان كرد: با حضور وزیر ورزش و جوانان در هفته تربیت بدنی ضمن افتتاح این پروژه، پروژه هایی نظیر سالن های چند منظوره 1500 نفری در شهرهای فاضل آباد و آزادشهر نیز افتتاح خواهد شد.

7467/602

سرخط اخبار استان‌ها