۱۰ مرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۰۳
کد خبر: 81255930
T T
۰ نفر

نصب پرچم فلسطین برفراز شهرداری بخش شرقی لندن

۱۰ مرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۰۳
کد خبر: 81255930
نصب پرچم فلسطین برفراز شهرداری بخش شرقی لندن

لندن - ایرنا - شهرداری بخش شرقی لندن به منظور همبستگی با مردم غزه و پایان بخشیدن به حملات ددمنشانه رژیم اسراییل، پرچم فلسطین را برفراز ساختمان این شهرداری نصب كرد.

به گزارش ایرنا، به رغم مخالفت و انتقادهای صورت گرفته خصوصا از سوی گروه های طرفدار رژیم صهیونیستی در این مورد ،' لفتور رحمان' شهردار مسلمان بخش شرقی لندن روز جمعه ضمن دفاع از این اقدام شهرداری گفته است كه این كار به منظور حمایت و همبستگی با مردم غزه و برقراری آتش بس و صلح در غزه صورت گرفته است.

'لفتور رحمان' در پاسخ به انتقادات صورت گرفته عنوان كرد: برخی می گویند برافراشته شدن پرچم فلسطین به منزله جانبداری از یكی از طرف ها است اما تصمیم من برای این كار به منظور اعلام همبستگی با غیرنظامیان فلسطینی است و در این زمینه با سازمان ملل متحد هم عقیده هستم كه غیرنظامیان به گونه ای غیرمنصفانه و خارج از تناسب، هدف حملات اسراییل قرار گرفته اند.

شهردار بخش شرقی لندن اضافه كرد: برخی اوقات لازم است سیاستمداران درمقابل بی عدالتی ها و دردهای مردم موضع بگیرند و این همان كاری است كه من انجام داده ام.

پرچم فلسطین بعد از مدتی، شب گذشته توسط افراد ناشناس از فراز شهرداری شرق لندن برداشته شد و هم اكنون پلیس در حال بررسی این مساله است.

درهمین حال یكی از گروه های طرفدار فلسطین كه از برافراشتن پرچم فلسطین برفراز ساختمان های دولتی و عمومی این كشور حمایت و سازماندهی می كنند، اعلام كرد این گروه تصمیم دارد پرچم فلسطین را برفراز پارلمان انگلیس نصب كند.

'كمپین همبستگی با مردم فلسطین' در بیانیه ای كه روز جمعه بر روی وب سایتش منتشر كرد، عنوان كرده هدف از این كار پایان بخشیدن به خونریزی در غزه و محكوم كردن حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین است.

این كمپین گفته است كه از دیگر اهداف این طرح ایجاد فشار بر دولت انگلیس برای انجام اقدام های عملی به منظور پایان بخشیدن به درگیری ها و كشتار در غزه است.

'هیو لانینگ' رئیس این گروه هوادار فلسطین در این بیانیه گفته است: این خشم آور است زمانی كه مردم فلسطین در حال سلاخی شدن هستند اما دولت انگلیس تنها نظاره اوضاع است.

وی افزود: دیوید كامرون نخست وزیر انگلیس از شنیدن صدای هزاران نفر از مردم انگلیس در خیابان های این كشور در حمایت ازمردم فلسطین قاصر مانده است.

این فعال كارگری و سیاسی خواستار پایان بخشیدن به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و تحریم این رژیم با هدف آزاد سازی سرزمین های اشغالی شده است.

در آستانه روز جهانی قدس نیز به اهتزاز درآوردن پرچم فلسطین بر فراز ادارات، موسسات خصوصی و عمومی در انگلیس ازجمله برنامه های گروه های طرفدار فلسطینی اعلام شده بود.

روزنامه دیلی میل نیز روز پنجشنبه با اشاره به جنجال آفرینی های صورت گرفته بدنبال نصب پرچم فلسطین در ساختمان شهرداری بخش شرقی لندن نوشت: در حال حاضر این بحث در میان مقامات محلی انگلیس درباره پیروی و یا عدم پیروی از شهرداری بخش شرقی لندن در جریان است.

به نوشته این روزنامه هم اینك فشارهای زیادی از سوی افكار عمومی بر دولت انگلیس برای انجام اقدامات علیه اسراییل وارد می شود.

اروپام ** 1552** 3404

سرخط اخبار جهان