۲۹ تیر ۱۳۹۳، ۱۹:۰۱
کد خبر: 81243599
T T
۰ نفر
حق شناس: گام های عملی بلندی در مذاكرات هسته ای برداشته شده است

تهران -ایرنا - رییس جبهه اصلاح طلبان روند مذاكرات هسته ای را رو به جلو خواند و گفت:هرچه به توافقات نهایی نزدیك می شویم گام های عملی بلندی برای به نتیجه رسیدن مذاكرات برداشته می شود.

'محمدجواد حق شناس' روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگارسیاسی ایرنا با اشاره به تمدید مهلت مذاكرات هسته ای افزود: احتمال به نتیجه رسیدن مذاكرات هسته ای پیش ازاتمام مهلت 4 ماهه وجود دارد.

وی تصریح كرد: دردور اول مذاكرات هسته ای، گرچه زمان زیادی برای به نتیجه رساندن مذاكرات صرف شد اما فرصت كافی برای پرداختن به جزییات و مباحث مورد اختلاف بخصوص در مسایل فنی وحقوقی وجود نداشت؛ به همین دلیل بر تمدید زمان گفت وگوها توافق شد.

رییس جبهه اصلاح طلبان با اشاره به روند مذاكرات تاكید كرد: آنچه تاكنون در بیانات طرفین مذاكره كننده (ایران و آمریكا) مطرح شده است نشان از اراده دو طرف برای توافق دوجانبه دارد.

وی ادامه داد: علاوه براین، طرفین ضمن پایبندی به تعهداتشان با توان لازم برای شفاف سازی تعهداتشان با توجه به منافعشان در مسیری به سمت مشتركات حركت كرده اند.

وی آزاد سازی 2 میلیارد و 800 میلیون دلاری كه باید در اقساط شش گانه به ایران پرداخت شود وتعهد ایران برای اكسید كردن اورانیوم 20 درصد را از جمله این تعهدات ذكر كرد.

سیام/ 9136 **1449

سرخط اخبار سیاست خارجی