شرايط اقليمي موجب فعاليت ملخ صحرايي در مزارع اروميه شده است

اروميه - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي اروميه گفت: آب و هوا و فراهم شدن شرايط اقليمي در سال جاري، موجب فعاليت ملخ صحرايي در مزارع اين شهرستان شده است.

مير وفا مشكات روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اكيپهاي مبارزه به كانونهاي اين نوع ملخ اعزام شده و در بيش از يك هزار و 280 هكتار از اراضي زراعي و مراتع اروميه مبارزه عليه آفت ملخ صحرايي با كانون كوبي، مبارزه شيميايي و ديده باني انجام شده است.

وي گفت: عمليات ياد شده به صورت عمده در اراضي زراعي، مراتع و دهستانهاي واقع شده در كانون اين نوع آفت صورت گرفته است.

مشكات با اشاره به جلوگيري سريع از افزايش تكثير جمعيت اين نوع ملخ در اروميه افزود: مرحله پورگي (بي بالي) بهترين زمان مبارزه با اين آفت است و براي كنترل بهينه آفت، كارشناسان حفظ نباتات نيز به نوبه خود مراحل بازديد از وضعيت آفت و انجام نظارت بر عمليات پايش و مبارزه را در دستور كار خود قرار داده‌اند تا از افزايش جمعيت و خسارت جلوگيري شود.

وي افزود: ملخ صحرايي يكي از آفات مهم مراتع، مزارع و باغات است كه در صورت عدم توجه به موقع باعث بروز خسارات جبران ناپذيري مي شود.

وي با اشاره به اهميت مبارزه عليه سن گندم نيز اظهار كرد: سن گندم يكي از آفات خطرناكي است كه در صورت شيوع آن به ميزان 80 درصد از نظر كمي و كيفي به محصول گندم و جو خسارت وارد مي شود.

وي اضافه كرد: در سال جاري عمليات مبارزه با آفت سن در مناطق 11 گانه شهرستان اروميه با مشاركت كشاورزان در سطح 11هزار و 230 هكتار با موفقيت انجام شده است.

امسال 48 هزار و 840 هكتار از اراضي زراعي اروميه به كشت گندم و جو اختصاص يافته است.

7125/581

سرخط اخبار استان‌ها