۲۰ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۳۹
کد خبر: 81195075
T T
۰ نفر
مديركل زندانهاي فارس:پيگيري هشت ساله براي خروج زندان عادل آباد از شيراز به ثمر مي نشيند

شيراز- ايرنا- مديركل زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي استان فارس گفت: از هشت سال گذشته تاكنون موضوع خروج زندان عادل آباد از شيراز را پيگيري كرده ايم كه با توجه به تفاهم نامه منعقده و آغاز مطالعات پروژه، اين تلاش ها در حال نزديك شدن به نتيجه است.

موسي احمدي سه شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: مكان يابي براي ساخت زندان جايگزين عادل آباد را از مناطقي چون لپويي در 25 كيلومتري شمال شيراز آغاز كرديم تا اين كه ساخت زندان در 200 هكتار نزديك پل فسا در شرق شيراز نهايي شده است.

وي تصريح كرد: ساخت زندان جديد دست كم پنج سال طول مي كشد و پس از ساخت نيز نيازمند تجهيز به امكانات و فراهم كردن زمينه فعاليت هاي فرهنگي است كه بايد همه دستگاه ها و نهادها از جمله شهرداري و شوراي اسلامي شهر شيراز در اين زمينه كمك كنند.

مديركل زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي استان فارس درباره ساز و كار تفاهم صورت گرفته در زمينه ساخت زندان جايگزين گفت: اين زندان را وزارت راه و شهرسازي خواهد ساخت و قرار است از هلدينگ پتروشيمي هزينه هاي ساخت آن تامين شود.

وي تاكيد كرد: به لحاظ تامين حدود 300 ميليارد ريال اعتبار مورد نياز، تكليفي متوجه سازمان زندان ها نيست و بنا بر تفاهم هاي صورت گرفته، قرار است وزارت راه و شهرسازي به عنوان مجري، زندان را بسازد و ما به عنوان بهره بردار استفاده كنيم.

احمدي اظهار كرد: در اين زمينه قراردادي با قرارگاه خاتم الانبياء (ص) منعقد شده است كه مطالعات مربوط به اين پروژه را انجام دهد.

مديركل زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي استان فارس در ادامه تصريح كرد: در مقطع كنوني، مشكلي فراروي اين طرح است كه راه و شهرسازي مي گويد 15 ميليارد ريال بايد پرداخته شود تا زمين تحويل شود.

وي ادامه داد: از آنجا كه وزارت راه و شهرسازي متعهد به ساخت و تحويل زندان است، در حال پيگيري هستيم كه مبلغ مورد نظر در اعتبارات دستگاهي لحاظ شود يا اين كه به واسطه دولتي بودن سازمان زندان ها، معافيتي در ارتباط با قيمت زمين در نظر گرفته شود.

احمدي در بخش ديگري از اين گفت و گو با بيان اين كه 'زندانيان عادل آباد نيز شهروندان اين شهر هستند'، گفت: آموزش قرآن و حرفه آموزي به زندانيان در برنامه هاي اداره كل زندان هاي فارس قرار دارد و اين برنامه ها با هدف تغيير نگرش افراد دنبال مي شود تا اين افراد پس از آزادي از زندان ديگر مرتكب جرم نشوند.

مديركل زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي استان فارس گفت: فعاليت هاي فرهنگي در زندان نيازمند ابزار و كمك ديگر دستگاه ها است و از آنجا كه زندانيان شهروندان اين شهر هستند لازم است كه شهرداري و شوراي شهر نيز در اين امر مشاركت كنند.

وي افزود: امروز در زندان هاي فارس، حافظان قرآن، ورزشكاران، دانشجويان و افراد ماهر در شغل پرورش داده ايم كه لازم است ديگر دستگاه ها نيز به ما كمك كنند تا وظايف و ماموريت هاي خود در اين حوزه را بهتر انجام دهيم. ك/3

2026/ 667

سرخط اخبار استان‌ها