۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۸:۱۶
کد خبر: 81152388
T T
۰ نفر
رييس فدراسيون شطرنج: بي اخلاقي در فوتبال و كشتي، سبب اقبال به شطرنج

بجنورد - ايرنا - رييس فدراسيون شطرنج گفت: افزايش بي اخلاقي در رشته هاي فوتبال و كشتي، موجب اقبال خانواده ها به فعاليت فرزندانشان در رشته هايي چون شطرنج شده است.

به گزارش ايرنا 'محمدجعفر كامبوزيا' روز دوشنبه در مجمع عمومي هيات شطرنج خراسان شمالي در بجنورد اظهار كرد: اين بي اخلاقي ها مي تواند اين رشته ها را در نظر خانواده ها زشت كرده و به ضعف و نابودي آنها منجر شود.

وي با اشاره به اقبال عمومي كه به رشته شطرنج در جامعه وجود دارد، افزود: ما اخلاق را فداي شطرنج نخواهيم كرد چرا كه اخلاق براي ما در اولويت اصلي است و وقتي خانواده ها به ما اعتماد مي كنند و فرزندانشان را به ما مي سپارند، بايد مواظب آنان باشيم.

كامبوزيا اضافه كرد: نبايد حتي به يك فرد سيگاري اجازه دهيم كه در سالن هاي ورزشي حضور پيدا كند و اين براي سلامت جوانان ما مهم است و اين كار را بايد هيات ها عملياتي كنند.

وي در بخش ديگري از سخنانش از تصاحب خانه هاي شطرنج از سوي مديران كل ورزش و جوانان برخي استان ها انتقاد كرد و دليل اين كار را نيز ضعف رووساي هيات شطرنج در اين استان ها دانست.

كامبوزيا افزود: وقتي رييس هيات شطرنج استاني توانايي نگهداري خانه شطرنج خود را ندارد، مديران كل ورزش و جوانان از اين ضعف استفاده كرده و خانه شطرنج را تصاحب مي كنند.

وي اضافه كرد: از زماني كه رياست فدراسيون شطرنج را بر عهده گرفتم؛ اولين اولويتم ايجاد خانه شطرنج و ساختمان براي هيات هاي شطرنج بوده و اين كار را براي بجنورد قبل از مركز استان شدن، آغاز كرديم.

كامبوزيا افزود: به دليل اينكه هيات شطرنج وقت نتوانست اين ساختمان را در اختيار بگيرد، خانه شطرنج در اختيار اداره كل ورزش و جوانان استان قرار گرفت كه بحق خوب از آن استفاده مي شود. ك/2

2712/626

سرخط اخبار استان‌ها