۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۹:۰۷
کد خبر: 81144371
T T
۰ نفر
نماینده مجلس: تكمیل طرح های دولت گذشته نیازمند 40 سال زمان است

اهواز- ایرنا- نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح هایی كه در دولت های نهم و دهم به اجرا درآمد و 10 تا 80 درصد پیشرفت فیزیكی دارند، بهره برداری كامل آنها نیازمند 40 سال زمان است.

سید شریف حسینی عصر سه شنبه درنشست 'هم اندیشی با مردم اهواز' افزود: در هشت سال گذشته و در دولت های نهم و دهم طرح هایی به ارزش 400 هزار میلیارد تومان در كشور كلنگ زنی شد درحالی كه اعتبار عمرانی دولت در سال جاری 10 هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: با این وضع 40 سال طول می كشد تا پروژه هایی كه عملیات اجرایی آنها در دولت قبل آغاز شده بود، به اتمام برسد.

عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینكه راه حل مشكلات خوزستان حضور سرمایه گذار و بخش خصوصی در این استان است، افزود: خوزستان دیگر به شركت مادر تخصصی و شركت های بزرگ مانند لوله سازی نیاز ندارد و باید زمینه حضور سرمایه گذاران در صنایع كوچك فراهم شود.

حسینی بیان كرد: پیش از این، همایش سرمایه گذاران خارجی در استان خوزستان برگزار شد اما حاصل این همایش تنها هزینه بود و حتی یك ریال در استان سرمایه گذاری نشد.

وی ادامه داد: باید بسترهای لازم برای حضور سرمایه گذار در شهر اهواز فراهم شود و سدها و موانع را از مقابل سرمایه گذاران برداریم.

نماینده اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی در زمینه آب آشامیدنی شهرهای پایین دستی استان نیز گفت: گزافه نیست اگر بگوییم آب آشامیدنی شهرهای پایین دست استان خوزستان وضع مناسب ندارد.

حسینی ادامه داد: در سفر رییس جمهوری پیشین به خوزستان مسئله آب آشامیدنی شهرهای پایین دست استان مطرح و مقرر شد طرح آبرسانی غدیر با اعتبار یك هزار و 320 میلیارد تومان از پشت سد كرخه به صورت لوله گذاری به شهرهای خرمشهر، آبادان، دشت آزادگان، شادگان، دارخوین ، اهواز، ویس و ملاثانی و حمیدیه منتقل شود.

وی افزود: مرحله اول این طرح كه آبرسانی به شهرستان خرمشهر بود بیش از دو سال پیش اجرایی شد و در سفر هیات دولت یازدهم به استان خوزستان نیز معین شد كه آبرسانی به شهر اهواز نیز اجرا شود.

/ 1495/ 642/7161

سرخط اخبار سیاست