۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۸:۳۱
کد خبر: 81135692
T T
۰ نفر

يك پزشك: تغذيه غلط منشا بيماري فشار خون است

۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۸:۳۱
کد خبر: 81135692
يك پزشك: تغذيه غلط منشا بيماري فشار خون است

شيروان - ايرنا - كارشناس مسوول واحد تغذيه بهداري آموزشگاه رزم مقدماتي شهيد بهشتي نيروي زميني سپاه در شيروان گفت: بسياري از بيماريهاي قلبي و عروقي، فشار و چربي خون ناشي از تغذيه غلط است.

به گزارش ايرنا دكتر 'سيدعلي نژاداكبر' عصر چهارشنبه در همايش هفته سلامت اين آموزشگاه گفت: ميزان ابتلا به بيماري هاي قلبي و عروقي در كشور افزايش يافته به طوري كه اين بيماري ها در حال تبديل شدن به اصلي ترين عامل مرگ و مير است.

وي با تاكيد بر اينكه پيشگيري از بيماري هاي قلبي و عروقي نيز به وضعيت تغذيه مربوط است، گفت: نمك يكي از اصلي ترين مشكلات تغذيه اي بخصوص در بيماري هايي همچون فشار خون و متعاقب آن بيماري هاي قلبي و عروقي است.

دكتر نژاداكبر حذف و يا كاهش مصرف نمك در رژيم غذايي را از راههاي كاهش بيماري هاي قلبي و عروقي دانست و افزود: علاوه بر مصرف نمك، چاقي يكي ديگر از عوامل بسترساز بيماري هاي قلبي و عروقي است كه ارتباطي مستقيم با نوع تغذيه دارد. برپايي نمايشگاه هفته سلامت در بهداري آموزشگاه و برگزاري جشنوراه فرهنگي ورزشي از ديگر برنامه هاي اجرايي هفته سلامت در آموزشگاه رزم مقدماتي شهيد بهشتي نيروي زميني سپاه در شيروان بود. ك/2

7186/626

سرخط اخبار استان‌ها