۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۲۵
کد خبر: 81134299
T T
۰ نفر
144 دانشجو به سومین دوره مسابقات ملی بازی سازی رایانه ای راه یافتند

كاشان- ایرنا- دبیر سومین مسابقات ملی بازی‌ سازی رایانه‌ ای از راهیابی و ثبت نام 144 دانشجو در قالب 36 تیم چهار نفره به سومین مسابقات ملی بازی سازی رایانه ای خبر داد.

به گزارش ایرنا 'محمد عصاریان' روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: میزان استقبال گروهای بازی ساز از این رویداد فرهنگی بسیار پرشور بوده تا حدی كه بیش از 90 درصد شركت كنندگان طی دو روز ابتدایی ثبت نام از اول اسفند سال گذشته اقدام به نام نویسی كردند.

وی تاكید كرد: استقبال شركت كنندگان نشانگر جایگاه این رویداد در كشور بوده و امید است در سالهای آینده با افزایش سالن های مسابقات بتوان تعداد بیشتری از علاقمندان را میزبانی كنیم.

عصاریان یادآورشد: سومین دوره مسابقات ملی بازی سازی رایانه ای با عنوان 'GDC 2014' از نهم تا یازدهم اردیبهشت سالجاری با حمایت سازمان مركزی دانشگاه و بنیاد ملی بازی های رایانه ای در دانشگاه آزاد اسلامی واحد كاشان برگزار می شود.

وی افزود: این مسابقات با هدف كشف استعدادهای خلاق و مبتكر و خلق آثار نو در عرصه بازی‌سازی، آشنایی با دستاوردها و توان ملی، برقراری ارتباط میان صنعت و بازار تجارت برگزار می شود.

بگفته وی ترویج طراحی و ساخت بازی‌های بومی و ملی مبتنی بر ارزش‌های معنوی، هدف‌گذاری ارتقای میزان انگیزه و اشتیاق علاقمندان به بازی‌سازی با ایجاد فضایی رقابتی بین دانشگاه‌ها و مراكز ایده پردازی و طراحی و تولید بازی در سطح كشور از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات است.

نخستین دوره مسابقات ملی بازی سازی رایانه ای با عنوان 'KASHAN GDC2012' با حضور 34 تیم در سال 91 و دومین دوره از این مسابقات نیز با عنوان ' IRANGDC2013' با حضور 32 تیم در سال 92 در دو لیگ دانشجویی و آزاد برگزار شد.

وجه تمایز سومین دوره از مسابقات بازی سازی رایانه ای با عنوان 'IRANGDC2014'، حذف لیگ آزاد و برگزاری رقابت میان تیم های دانشجویی است.

چهارمین دوره مسابقات بازی سازی رایانه ای نیز در سال آینده با حضور تیم های خارجی و به صورت بین المللی در این واحد آموزشی برگزار خواهد شد.

7429/545

سرخط اخبار استان‌ها