۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۹:۴۴
کد خبر: 81134217
T T
۰ نفر
استمداد يك مادرپير گاليكشي و فرزند معلولش از مسوولان

گاليكش - گنبدكاووس - ايرنا - يك مادرپير در گاليكش كه فرزند 49 ساله معلول جسمي ، ذهني و گفتاري اش را به تنهايي نگهداري مي كند، از مسووولان در خواست ياري كرد.

به گزارش ايرنا، اين زن كه ' نازآتون گرمابه ميرسفلي ' نام دارد و 76 ساله است از 49 سال پيش نگهداري از تنها فرزند معلولش را به عهده گرفته و همچنان با جان و دل اين كار را ادامه مي دهد.

فرزند نازآتون داراي زندگي نباتي است و نگهداري از او براي اين زن مشقت هاي زيادي را داشته است ، اما همه شكلات اين زن صبور نگهداري فرزند نيست.

درآمد ماهانه اين زن 179 هزار تومان است كه 40 هزار تومان آن را از كميته امداد، 48 هزارتومان را از بهزيستي و 91هزار تومان نيز يارانه دريافت مي كند.

نگهداري از يك معلول جسمي، ذهني ، حركتي و گفتاري مخارج بسياري دارد و اين زن مقاوم از 49 سال پيش بدون كمك بستگان اين كار را ادامه مي دهد.

او در مصاحبه با خبرنگار ايرنا گفته است، تا زنده هستم به نگهداري از فرزندم ادامه خواهم داد .

خانم نازآتون اولين هزينه وابستگي شديد به اين فرزند معلول را در 5 سالگي فرزندش پرداخت ، بطوريكه شوهرش به اين خاطر آنان را ترك كرد و بدنبال بخت خودش رفت.

البته فرزند معلول نيز تا حدي قدر اين محبت را مي داند بطوريكه مادرش گفته اين فرزند فقط از دست مادر غذا قبول مي كند.

پيشتر گزارشي از وضعيت اين زن و فرزندش چاپ شده بود تعدادي از مسوولان شهر گاليكش قول كمك هايي را داده بودند اما الان كه بررسي مي شود مي فهميم كه فقط بهزيستي براي ساخت تنها يك اطاق 3در4 يك ميليون تومان داده است.

غلامرضا سبحاني فر، مددكار توانبخشي مجتمع خدمات بهزيستي پرديس گاليكش كه به عبارتي نمايندگي بهزيستي در اين شهرستان است ، گفت: براي ساخت تنها اطاق آجري 3 در 4 وي تنها 10 ميليون ريال از طريق واحد توانبخشي مبتني بر جامعه بهزيستي گاليكش مساعدت شده است.

نازآتون همچنين بدهي 50 ميليون ريالي براي ساخت اتاقك، وضعيت نامطلوب محوطه سازي و فقدان امكانات رفاهي و معيشتي را از از جمله مشكلات خود و فرزندش برمي شمرد.

اكنون كه هفته تكريم از مقام مادر را سپري مي كنيم لازم است خيرين نيز گوشه چشمي به اين همه ايثار و از خود گذشتگي نمايند تا از رنج اين مادر و فرزند معلولش اندكي كاسته شود.

هنگامي كه خبرنگار ايرنا اين مشكل را با مسوول كميته امداد اين شهرستان در ميان گذاشت ، حسني رييس كميته امداد امام خميني گاليكش قول كمك سيصد هزار توماني را به اين خانواده را داد.

شهرستان گاليكش با حدود 60 هزار نفر جمعيت در شرق استان گلستان قرار دارد.

/7481/622/

سرخط اخبار استان‌ها