۳۰ فروردین ۱۳۹۳، ۱۸:۳۲
کد خبر: 81128985
T T
۰ نفر
معاون اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي از ايرنا بازديد كرد

مشهد – ايرنا – مدير ساخت و توسعه راه هاي اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي به همراه مسوول روابط عمومي اين نهاد روز شنبه از خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) مركز خراسان رضوي بازديد كرد.

به گزارش ايرنا، 'محمد پارسا' پس از بازديد از بخشهاي مختلف اين مركز در گفت و گو با رييس خبرگزاري جمهوري اسلامي مركز خراسان رضوي، ايرنا را رسانه مورد اعتماد و پل ارتباطي بين مسوولان و مردم عنوان كرد.

وي گفت: پوشش خبري مناسب و به موقع از اتفاقات و انعكاس مشكلات در حوزه هاي مختلف بويژه راه مي تواند به مسوولان در اجراي بهتر پروژه ها كمك كند.

وي اظهار داشت: ايرنا بازوي دولت براي انعكاس اقدامات مسوولان به منظور خدمات رساني مطلوب به مردم و از سوي ديگر نماينده دولت در بين مردم براي انتقال مشكلات و دغدغه هاي آنان به مسوولان مي باشد كه بايد از اين ظرفيت به نحو مطلوب بهره گرفته شود.

اين مسوول در اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي در ادامه به تشريح وضعيت راه هاي روستايي و شهري در استان پرداخت و گفت: طول كل راه هاي استان 20 هزار و 419 كيلومتر است كه از اين تعداد شش هزار و 266 كيلومتر شهري و 14 هزار و 152 كيلومتر روستايي مي باشد.

پارسا درصد برخورداري جمعيتي روستاهاي بالاي 50 خانوار استان خراسان رضوي را بيش از 90درصد عنوان كرد و افزود: اولويت امسال مديريت ساخت و توسعه راه هاي اداره كل راه و شهرسازي اتمام پروژه هاي نيمه تمام روستاهاي بالاي 50 خانوار مي باشد.

وي مشكل طولاني شدن اجراي پروژه هاي راه روستايي در خراسان رضوي را كمبود تخصيص اعتبارات دانست و گفت: پارسال كل اعتبارات اين بخش 900 ميليارد ريال بوده كه تا پايان سال تنها 18 درصد آن تخصيص يافت.

وي بيان كرد: سقف اعتبارات بخش ساخت و توسعه راه هاي خراسان رضوي در سال جاري نيز به 500 ميليارد ريال رسيده كه اميد است بتوان با استفاده از سهام و فاينانس خارجي پروژه هاي نيمه تمام را به پايان رساند.

اين مسوول در اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي گفت: طي دو سال گذشته اهتمام ويژه اي از سوي مديريت ساخت و توسعه راه ها در استان براي بهره مند كردن روستاييان از راه مناسب روستايي انجام گرفت و باعث شد با توجه به كمبود اعتبارات حجم زيادي از مطالبات پيمانكاران پروژه ها باقي بماند.

رييس خبرگزاري جمهوري اسلامي مركز خراسان رضوي نيز در اين ديدار به تشريح بخشهاي مختلف ايرنا و اهم اقدامات اين رسانه در حوزه اطلاع رساني پرداخت.

'احمد خدادادي' گفت: ايرنا همه همت خود را بكار بسته تا پوشش خبري مناسبي در حوزه هاي مختلف داشته باشد.

7489/659

سرخط اخبار استان‌ها