۲۵ فروردین ۱۳۹۳، ۱۲:۱۷
کد خبر: 81121459
T T
۰ نفر
پنج قطعه زمین برای ساخت كتابخانه توسط خیرین در خوزستان اهدا شد

اهواز-ایرنا- مدیركل كتابخانه های عمومی خوزستان از اهدای پنج قطعه زمین با مساحت یك هزار و 966 مترمربع در سال گذشته توسط خیرین خوزستان برای ساخت كتابخانه عمومی در مناطق مختلف استان اعم از مناطق شهری و روستایی خبر داد.

' لفته منصوری' روزدوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: كار ساخت كتابخانه در یكی از زمین های اهدایی آغاز شده و روزچهار شنبه 27 فروردین ماه جاری نیز عملیات احداث كتابخانه در یكی دیگر از این زمین ها شروع خواهد شد.

وی گفت: در اردیبشهت ماه جاری كار ساخت كتابخانه در سه زمین باقی مانده نیز آغاز می شود و حجم اعتباری كه برای ساخت كتابخانه در این پنج زمین در نظر گرفته شده افزون بر هفت میلیارد ریال است كه در ابتدای سال جاری بخشی از این اعتبار در مرحله اول پرداخت شده است.

منصوری افزود: زمین های اهدایی برای ساخت كتابخانه در شهرستانهای شادگان، باوی، اندیمشك، و گتوند بوده و با هدف گسترش فرهنگ كتابخوانی و توسعه فعالیتهای فرهنگی كار ساخت كتابخانه در این زمینها انجام خواهد شد.

وی با قدر دانی از خیرین در اهدای زمین برای ساخت كتابخانه گفت: برای ساخت كتابخانه عمومی در مناطق مختلف استان نیاز به حضور كلیه خیرین است تا این پروژه ها با همكاری دولت و افراد نیكوكار برای استفاده عموم بویژه در مناطق محروم و روستاها ساخته و به بهره برداری برسند.

منصوری افزود: یكی دیگر از مواردی كه خیرین حضور فعال داشته اند اهدای ساختمان برای كتابخانه عمومی بوده كه در این خصوص هشت باب ساختمان با مساحت چهار هزار و220 مترمربع و زیربنای دو هزار و 314 متر مربع از سوی افراد خیر استان اهداء شده است.

مدیركل كتابخانه های خوزستان گفت: كلیه این ساختمان ها پس از تایید نهاد كتابخانه های عمومی كشور توسط اداره كل كتابخانه های عمومی خوزستان تجهیز شده و برای استفاده عموم مردم در شهرستانهای دزفول، اهواز، ایذه، باغملك، آبادان، بهبهان به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: خیرین خوزستانی علاوه بر كمكهایی كه عنوان شد 35هزار جلد كتاب نیز به كتابخانه های عمومی استان نیز اهداء كرده اند كه این كتابها هم اكنون در كتابخانه های عمومی به نام شخص اهداء كننده ثبت شده است.

7158/538

سرخط اخبار استان‌ها