۲۵ فروردین ۱۳۹۳، ۰:۰۱
کد خبر: 81120867
T T
۰ نفر
سخنگوي كميسيون عمران مجلس: توسعه كردستان نياز به كار ويژه دارد

سنندج - ايرنا- سخنگوي كميسيون عمران و نماينده مردم شهرستان هاي قروه و دهگلان در مجلس شوراي اسلامي، گفت: استان كردستان به دليل شرايط جغرافيايي و درگيري مستقيم در جنگ هشت ساله از روند توسعه كشور عقب ماند و براي رسيدن به توسعه بايد كار ويژه در اين استان انجام شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حامد قادرمرزي شامگاه يكشنبه در جلسه شوراي توسعه و برنامه ريزي استان كردستان با حضور اعضاي كميسيون عمران مجلس در سنندج، با اشاره به اينكه مردم كردستان در دوران جنگ، تمام تلاش خود را براي دفاع از كشور كردند، افزود: شرايط سياسي و امنيتي آن زمان اجازه فعاليت هاي توسعه اي استان را نمي داد و از اين رو كردستان عقب ماند.

وي با اشاره به اينكه دولت هاي بعد از از جنگ كار ويژه اي براي كردستان نكردند، گفت: تلاشي كه منجر به جبران عقب ماندگي كردستان شود انجام نشده است.

به گفته وي تا زماني كه كار ويژه اي براي كردستان نشود 20 سال آينده نيز اوضاع به همين شكل باقي خواهد ماند.

سخنگوي كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي در ادامه از افتتاح سد نيمه تمام در استان كردستان انتقاد كرد و گفت: در دولت قبل سد سيازاخ كه تاكنون نيز به اتمام نرسيده را افتتاح كردند و هيچ يك از مسوولان استان نيز واكنش نشان نداد.

قادرمرزي با اشاره به اينكه اعلام شد اين سد براي 100 هزار نفر اشتغال ايجاد كرده است، افزود: اين موارد كاملا كذب است و حقيقت امر عدم تكميل سد و متوقف بودن عمليات اجرايي آن به دليل نبود اعتبار است.

نماينده قروه و دهگلان از استاندار و مسوولان استان كردستان خواست براي ايجاد توسعه در استان كار ويژه كنند و از دولت يازدهم نيز درخواست كرد راه هاي نيمه تمام كردستان را به اتمام برساند.ك/3

7346/533

سرخط اخبار استان‌ها