۱۰ فروردین ۱۳۹۳، ۲۱:۳۲
کد خبر: 81103702
T T
۰ نفر

خاتمی: همه باید برای موفقیت دولت كمك كنیم

۱۰ فروردین ۱۳۹۳، ۲۱:۳۲
کد خبر: 81103702
خاتمی: همه باید برای موفقیت دولت كمك كنیم

یزد- ایرنا- رییس بنیاد باران با اشاره به تلاش های دولت تدبیر و امید برای بهبود اوضاع و رفع مشكلات گفت: همه باید كمك كنیم تا دولت بتواند موفق باشد.

به گزارش ایرنا، رییس بنیاد باران در دیدار جمعی از مسوولان و فعالان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی استان یزد با حضور در شهرستان اردكان، افزود: خوشبختانه دولت تدبیر و امید روی كار است و با توجه به مشكلات فراوان، با شعار هایی كه داده شده، كارهایی صورت گرفته و شاهد بهبود اوضاع هستیم اما كافی نیست.

وی با بیان اینكه مشكلات زیادی است و همه باید كمك كنند تا مشكلات حل شود اظهار امیدواری كرد: بهبود شرایط گسترش پیدا كند.

رییس جمهوری پیشین ادامه داد: موقعی كه دلها به هم نزدیك شد آن وقت حكومت مقتدر است و زمینه پیشرفت در كشور ما كه امكانات فوق العاده ای دارد فراهم می شود.

خاتمی اضافه كرد: انشاءالله در عرصه بین الملی هم ما شاهد صلح باشیم، صلحی كه بر پایه حقوق انسانها و حرمت آنها برای برخورداری از زندگی خوب؛ امنیت، آزادی و پیشرفت استوار باشد، اگر چنین باشد ما دنیای بهتری داریم.

رییس بنیاد باران با آرزوی سالی خوب برای همه ملت ایران و انسانهایی كه خواهان صلح و همدلی انسانها هستند، گفت: امسال خصوصیت نوروز ما این است كه محاط شده است در دو مناسبتی كه هر دو مناسبت به نام و یاد صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا (س) متبرك شده است هم قبل از عید فاطمیه اول را داشتیم و در هفته دوم عید امسال هم اواسطش باز فاطمیه دوم است.

خاتمی اظهار داشت: لازم است كه یاد و خاطره حضرت زهرا را گرامی بداریم و انشالله كه به حرمت این بانوی بزرگوار كه معلم و الگوی نه تنها زنان عالم بلكه انسانهای جهان است با عنایت ایشان و بالطف خداوند، هم ملت شریف ایران و همه مسلمان ها زندگی بهتری داشته باشند.

رییس بنیاد باران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینكه وضع خوبی بر دنیا حاكم نیست، گفت: جنگ، ستیز و نفرت بیداد می كند و با كمال تاسف گاهی شاهد هستیم كه به نام اسلام به این نفرت آفرینی دامن زده می شود.

خاتمی اضافه كرد: جریان ها و جناح هایی كه خود را منتسب به اسلام می دانند و خودشان را نماینده اسلام حقیقی معرفی می كنند، ترور می كنند، می كشند و خشونت و تحجر را بر جوامع تحمیل می كنند.

وی با بیان اینكه امروز در بسیاری نقاط شاهد این جریان ها هستیم، ادامه داد: البته مساله تروریسم و خشونت گرایی در عین حالی كه ریشه در بینش غلط انسان نسبت به خدا، انسان و آفرینش دارد خود عكس العمل و معلولی از وضعیتی است كه بر دنیای امروز حاكم است.

رئیس جمهور پیشین كشورمان یادآور شد: این دیگر ستیزی سرمشقی بوده كه در یكی دو قرن اخیر از سوی قدرتهای بزرگ بر دنیا تحمیل شده است، قرنی كه گذشت قرن خشونت، جنگ، دو جنگ بزرگ جهانی، جنگ های منطقه ای و جنگ سرد بود كه حاصل همان روحیه دگر ستیزی و روحیه اثبات خود با نفی دیگری است.

خاتمی توضیح داد: ترور و تروریسم حاصل روحیه ای است كه در آن اثبات خود مساوی با نفی دیگری است یا در سطح محسوستر آن كسانی منافعی برای خود تعریف می كنند كه با منافع دیگران در تضاد است و با توسل به زور سعی می كنند كه دیگران را سركوب كنند و منافع خود را تامین كنند.

رییس بنیاد باران در ادامه سخنان خود در جمع مسوولان و فعالان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی استان یزد در شهرستان اردكان گفت: یكی از عوامل گسترش ترور، تروریسم و خشونت گرایی وضعیتی است كه قدرتهای بزرگ بر دنیا تحمیل كردند.

خاتمی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در انقلاب بزرگ ما پیشنهاد جمهوری اسلامی داده شد و این كه ما می گوئیم خواست نظام نشان میداد كه كدام اسلام در انقلاب ما وجود داشت اسلام، اسلام انقلاب، اسلام طالبانی كه در سوریه در عراق در جاهای دیگر دارد كشتار می كند و با دید متحجر خودش میخواهد بر عالم و آدم حاكم بشود نیست بلكه اسلامی است كه برای انسانها از هر فرقه، گروه و هر گرایشی قائل به حرمت است.

وی اضافه كرد: وقتی می گوییم جمهوری اسلامی یعنی حكومت، حكومت جمهور است كه قدرت در آن متعلق به مردم است؛ حكومت قدرت متمركز است و منشا آن قدرت منتشر است كه همه افراد این قدرت را دارند. حكومت مركزی از طرف قدرت مردم نمایندگی دارد و این حكومت نه تنها بر آمده از مردم است بلكه در برابر مردم مسوول است و مردم بر آن نظارت دارند.

رییس بنیاد باران گفت: 'جمهوری اسلامی' نتیجه مبارك انقلاب ما بود. معتقدم محتوای این انقلاب صلح است، صلح میان افراد در درون یك نظام و كشور.

خاتمی همچنین به مشكلات استان یزد همچون كم آبی نیز اشاره كرد و گفت: باید تلاش كرد كه همه این مشكلات به یاری خدا حل شود.

وی ادامه داد: الان شاهد كم آبی بیشتری در استان یزد هستیم كه علاوه بر آن مشكل دیگری هم داریم و آن اینكه هر چه بیشتر به سمت صنعتی شدن نزدیك می شویم مصادف است با آلوده شدن فضای محیط زیست ؛اگر آب هم به ما برسد، هوای تازه كم می شود .

رئیس جمهور سابق كشورمان تصریح كرد: از جمله رسالت هایی كه یزدی تبارها می توانند انجام دهند تلاش برای اعتلای نام یزد است و با توجه به ظرفیت های خوب استان چه در عرصه فرهنگی و اقتصادی؛ در تمام عرصه ها شاهد وجود با بركت یزدی ها در سطح كشور هستیم و البته یزدی ها اگر بخواهند می توانند جاهای دیگر را هم آباد كنند.

وی در پایان اظهار داشت: یادی هم كنم از دهم فروردین كه ادامه قیامی بود كه در 19 دی در قم شروع شد و خود باعث افتخار است و خدا رحمت كند حضرت آیت الله شهید صدوقی (ره) و انشاءالله كه در ادامه شاهد رشد بیشتر یزدی ها در تمام زمینه یاشیم و خداوند به همه شماها توفیق عنایت فرماید .

در این دیدار احمد دوست حسینی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا تابش نماینده اردكان، دكتر محمد علی طالبی معاون سیاسی استانداری، مهندس سید محمدرضا سیدحسینی معاون عمرانی استانداری، عباس حیدری مدیركل حوزه استاندار، داوود پاك طینت مدیركل روابط عمومی استانداری یزد، مهندس علی اكبر اولیاء نماینده مردم یزد در مجلس هشتم، مهندس غلامعلی سفید استاندار اسبق یزد، دكتر جلال مجیبیان، حجت الاسلام و المسلمین دعایی، دكتر توحیدی فر مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد، عباسعلی دانافر مدیركل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان استان یزد، دكتر المدرسی معاون دانشگاه یزد، مهندس وحدتی مدیرعامل اسبق توانیر، دكتر قاسمی، محمد امامی، محمد جواد اولیاء، حجت الاسلام كلانتر، مهدی وحدت، حسین پایدار، عباس ملازینلی و جمعی از فعالان ستادهای انتخاباتی دكتر روحانی و دكتر عارف در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری حضور داشتند.ك/2

7544/1968

سرخط اخبار استان‌ها