۲۳ اسفند ۱۳۹۲، ۱۵:۲۱
کد خبر: 81087119
T T
۰ نفر
مسئولان با استفاده از ظرفيت هاي داخلي براي تحقق اقتصاد مقاومتي تلاش كنند

يزد -ايرنا- امام جمعه موقت يزد گفت: اقتصاد كشور بايد در برابر توطئه ها و برنامه هاي دشمنان مقاوم شود و لذا مسئولان با استفاده از ظرفيت ها و منابع داخلي و در صورت لزوم از منابع خارجي براي تحقق اهداف آن تلاش كنند .

به گزارش خبرنگار ايرنا، آيت ا... سيد محمدرضا مدرسي در آخرين نماز جمعه سال92در جمع نمازگزاران يزد كه در مسجد ملا اسماعيل گفت: يكي از مهمترين اموري كه از ديدگاه مقام معظم رهبري در اولويت قرار دارد، اقتصاد مقاومتي است .

وي اظهار اميدواري كرد تا مسئولان با كمك اقتصاددانان ايراني و با استفاده از ظرفيت ها و منابع داخلي و در صورت لزوم از منابع خارجي براي تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي تلاش كنند .

امام جمعه موقت يزد با بيان اينكه دشمن از زواياي مختلف در حال برنامه ريزي و توطئه عليه ايران در راه پيشرفت و ترقي است، اضافه كرد: اقتصاد كشور بايد در برابر توطئه ها و برنامه هاي دشمنان مقاوم شود.

عضو فقهاي شوراي نگهبان در ادامه اظهار داشت: اميدواريم مسئولان با احساس مسئوليت كامل وظايف محوله را به نحو مطلوب انجام دهند و هر كس چشم به دشمن داشته باشد، بيچاره خواهد شد.

وي تاكيد كرد: مسئولان مي توانند با استفاده از خلاقيت ها و توانايي هاي موجود و جهش هاي صنعتي با همكاري مردم چالش هاي موجود را رفع كنند.

خطيب موقت نماز جمعه يزد در ادامه به ديدار اعضاي مجلس خبرگان رهبري با مقام معظم رهبري كه چندي قبل صورت گرفت، اشاره كرد و گفت: در اين ديدار معظم له دغدغه ها و نگراني هايي خود را در مورد مسايل اقتصاد مقاومتي به وضوح بيان فرمودند.

وي افزود: خداوند اين ذخيره الهي را كه سرشار از بصيرت، دانايي و ايمان است، براي ما مردم ايران و جهان اسلام حفظ كند.

آيت ا... مدرسي در بخشي از سخنانش گفت: مقام عظماي ولايت از اولاد فاطمه (س) است و در مسير علي(ع) و اولاد فاطمه (س) گام بر مي دارد مردم، دولت، مسئولان نصايح رهبري را بشنوند و در مقام عمل هم باشند آنوقت به سعادت خواهند رسيد و اگر كوتاهي كنند، به همان اندازه نتايج آن را خواهند ديد.

وي اضافه كرد: در اين ديدار مقام معظم رهبري با جامع نگري و هشياري راجع به مسايل بين المللي و مذاكرات هسته اي با گروه 1+ 5 نكاتي را هم بيان فرمودند.

عضو فقهاي شوراي نگهبان در بخشي از سخنانش تاكيد كرد : در مذاكرات هسته اي نصايح رهبري نبايد فراموش شود، دشمن، پيمان شكن است و قابل اعتماد هم نيست و ديديم چگونه در افغانستان، عراق و سوريه عمل كرد .

مدرسي با اشاره به اينكه با گروه 1+ 5 صحبت كنيد، مقاوم باشيد و به خنده هاي آنها اعتماد نكنيد زيرا دشمن زياده طلب و در جست و جوي كسب امتياز ويژه است، تصريح كرد: موضوع هسته اي تنها يك بهانه است، آنان مي دانند ايران سلاح هسته اي ندارد و درصدد ساخت آن هم نيست .

وي ادامه داد : با وجود حضور كارشناسان و نصب دوربين هاي مختلف امكان توليد سلاح هسته اي نيست، مقاومت ، تنها راه برون رفت در مذاكرات هسته است.

امام جمعه موقت يزد با اشاره به اينكه مقام معظم رهبري نسبت به مسائل فرهنگي ابراز نگراني فرمودند، گفت: برخي مسئولان ما به وظايف خود عمل نكردند و اين مسائل رخ داده است .

وي تصريح كرد: دين و اعتقادات مردم صدها سال است با زحمت علما تثبيت شده ، علما در اين راه شهيد شدند و ولايت فقيه هم به آساني بدست نيامده است.

عضو فقهاي شوراي نگهبان گفت: نبايد افرادي با قلم هاي مسموم خود به ارزش هاي اسلامي و باورهاي ديني مردم اهانت و جسارت كنند، چه منكري بالاتر از اهانت به اصول و اعتقادات مردم داريم؟

آيت الله مدرسي گفتادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مسئول رسمي اين امور است چرا اجازه مي دهد اين مسايل رخ دهد؟، برخي ها را از زباله داني تاريخ بر مي دارند و از آنها تجليل مي كنند، مگر با يك تجليل و جايزه از عقايد خود دست بر مي دارند؟

وي همچنين تأكيد كرد: مردم در مسائل فرهنگي وظيفه دارند در مورد حجاب و ساير امور بر اساس فلسفه امر به معروف و نهي از منكر عمل كنند و مسئولان هم طبق قانون اساسي و قرآن نسبت به مسايل مختلف اعمال قانون كنند.

آيت ا... مدرسي در خطبه اول نماز جمعه اين هفته يزد، ضمن دعوت مردم به رعايت تقواي الهي گفت: تقوا مراتبي دارد، انسان شايسته با اطاعت از خدا، هيچگاه پروردگارش را فراموش نمي كند و آنچه موجب گناه است را مرتكب نمي شود.

وي با اشاره به اهميت تقوا از ديدگاه پيامبر (ص)، ائمه اطهار و قرآن تصريح كرد: با رعايت تقوا خداوند ما را حفظ خواهد كرد.

امام جمعه موقت يزد اضافه كرد: ايام فاطميه را پيش رو داريم ، عده اي در صدد هستند اين چراغ هدايت را خاموش كنند و مانع روشنايي شوند، پس شيعيان فاطمه(س) وظيفه دارند به نحو مطلوب از مقام دخت نبي اكرم(ص) تجليل كنند، فضايل و سجاياي اخلاقي و مصيبت هايي كه پس از رحلت حضرت رسول برآن بزرگوار رفت، بيان كنند.

عضو فقهاي شوراي نگهبان در بخشي از سخنانش اظهار داشت: بنا به روايتي، رسول خدا آنچه پس از وي بر فاطمه خواهد رفت، آگاه بود و به علي(ع) نيز سفارش كرد .

آيت ا.. مدرسي در ادامه از پيامبر(ص) و حضرت فاطمه بعنوان پناهگاه حضرت علي(ع) ياد كرد و گفت: پس از رحلت حضرت رسول(ص) و شهادت حضرت فاطمه(س) ، علي(ع)، تكيه گاه خود را از دست داد.

همچنين وي در ادامه با اشاره به روزهاي پاياني سال 92 از مردم خواست از اسراف پرهيز كنند و در همه امور مسايل اقتصادي، ميانه روي را رعايت كنند.

وي با تاكيد بر اين كه مردم به استفاده از نعمت هاي الهي مرتكب گناه نشوند، گفت: در چنين روزهايي فقرا نياز به كمك دارند، با احترام به آنها كمك شود. ك 2

**2047/1968

سرخط اخبار استان‌ها