۲۳ بهمن ۱۳۹۲، ۱۰:۵۳
کد خبر: 81040824
T T
۰ نفر
یاد و خاطره 110 شهید فرهنگی و دانش آموز سلماس گرامی داشته شد

سلماس،ارومیه ـ ایرنا ـ طی مراسمی كه در سالن اجتماعات هنرستان فنی شهید پناهی سلماس برگزار شد ،یاد و خاطره 110 شهید فرهنگی و دانش آموزی شهرستان سلماس گرامی داشته شد.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در این مراسم از شهداء به عنوان انسان های هنرمندی یاد كرد كه به بالاترین سطح انتخاب درست بهره مندی از دنیا و آخرت رسیدند و در دنیا با فرار از گناه قدم در راه مبارزه حق علیه باطل گذاشتند و بر سفره الهی مهمان شدند .

علی اكبر آقایی خطاب به دانش آموزان گفت : ویژگی یك دانش آموز خوب و با اخلاق بدست آوردن همه خوبی ها ،دانش و علم ،معرفت و اندیشه و هنر زیبا آرائی اسلامی و انسانی است كه شایسته است با الگو گرفتن از سیره و رفتار شهدای دانش آموز از خوبی های دنیا برای رسیدن به سعادت اخروی استفاده كرده و بدنبال تحقیق و پژوهش های اثر گذاردر زندگی اجتماعی خود باشید

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی ،شهیدان فرهنگی را رهروان راه ولایت و امامت دانست و گفت: قشر دانش آموز و فرهنگی همواره از شریف ترین اقشار جامعه بوده اند ، لذا لازم است كه نقش خطیر آنان برای جامعه تبیین شود.

آقایی با بیان اینكه شهرستان سلماس با 719 شهید سرافراز و بیش یكصد شهید دانش آموز و فرهنگی را در توشه افتخارات خود دارد ، شهدا را بهترین الگو برای دانش آموزان و نسل نوجوان وجوان كشور اعلام كرد.

آقایی افزود: باید درس ایثار و شهامت و آزادگی را در مدارس و دانشگاه ها نهادینه كرد و ارزش های والای شهدا را به آنان نشان داد.

معاون توسعه وپشتیبانی اداره آموزش وپرورش سلماس هم دراین مراسم برگزاری یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموزی این شهرستان را ارزش گذاری به خون مقدس شهدا و ایثارگران دانست و گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا كمتر از شهادت نیست و شایسته است دانش آموزان بسیجی در راه اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ آرمانی هشت سال دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جوان آینده همت بیشتری داشته باشند.

7127/583

سرخط اخبار استان‌ها