۱۵ بهمن ۱۳۹۲، ۱۷:۴۴
کد خبر: 81027489
T T
۰ نفر
معاون استاندار تهران: هیچ مشكلی  در تامین و عرضه سبد كالا وجود ندارد

تهران بزرگ – معاون برنامه ریزی استاندار تهران گفت: مشكلی در روند تامین اقلام سبد كالا وجود ندارد و مردم با آرامش خاطر تا پایان سال وقت دارند برای گرفتن سبد كالای خود مراجعه كنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'نعمت الله تركی' در نشست روز سه شنبه بررسی مشكلات سبد كالا گفت: یك میلیون و 565 هزار و 261 سرپرست خانوار منهای نیروهای مسلح در استان تهران مشمول سبد كالا می شوند.

وی نیاز استان در زمینه تخم مرغ را دو هزار و 817 تن، مرغ را شش هزار و 261 تن، پنیر را هزار و 252 تن و روغن را دو هزار و 535 تن عنوان كرد.

معاون برنامه ریزی استاندار تهران از سازماندهی هفت شبكه توزیع در پایتخت خبر داد.

وی، ذخیره مرغ استان تهران را 30 هزار تن به جز تولید روزانه عنوان كرد و گفت: در زمینه تولید و تامین مرغ استان تهران هیچ مشكلی وجود ندارد.

تركی، وضعیت ذخیره برنج و پنیر را هم مناسب دانست و خاطرنشان كرد: مشكلاتی در زمینه تامین روغن و بویژه تخم مرغ وجود دارد كه با برنامه ریزی مسوولان به زودی برطرف می شود.

معاون استاندار تهران از مراجعه 85 درصدی مردم برای گرفتن سبد كالا در فروشگاه های رفاه سپه و فرهنگیان در كشور و تهران خبر داد.

وی گفت: دنبال حل مشكلات تجهیزاتی برخی فروشگاه های توزیع هستیم و مردم می توانند برای گرفتن سبد به همه فروشگاه های اعلام شده مراجعه كنند.

وی با اشاره به تمدید زمان ارایه سبد كالا گفت: مشمولان دریافت سبد كالا از بابت تمام شدن اقلام مورد نیاز نگران نباشند و با آرامش خاطر در بازه زمانی باقیمانده تا سال نو به مراكز توزیع مراجعه كنند.

معاون برنامه ریزی استاندار بیان كرد: سامانه تلفنی مربوط به تخلفات بازرگانی به شماره 124 آماده دریافت پیشنهادات و انتقادات مردم در خصوص سبد كالای یارانه ای است.

وی، ارایه كارت بانكی دریافت یارانه را در هنگام دریافت سبد كالا ضروری دانست.

معاون برنامه ریزی استاندار تهران، تعیین جامعه هدف و چگونگی توزیع سبد كالا را متمركز عنوان كرد.

وی گفت: استانداری و دیگر دستگاه های مسوول استانی فقط پیگیری امور مربوط به ارائه سبد كالا را بر عهده دارند و اجرای طرح برعهده ستاد كشوری توزیع این كالا و وزارت صنعت معدن و تجارت است.

نشست بررسی مشكلات سبد كالای یارانه ای امروز سه شنبه بعد از ظهر در محل استانداری با حضور مسوولان شبكه های تامین و توزیع اقلام سبد كالا برگزار شد.

پیش از این اعلام شده بود كه مشمولان 15 روز مهلت دارند تا سبد كالایی خود را دریافت كنند و این موضوع سبب ازدحام مردم برای دریافت سبد كالا در محل های توزیع شده بود.

مقدار سبد كالا برای هر خانوار 10 كیلو برنج، 2 عدد مرغ، 30 عدد تخم مرغ، بسته پنیر و 2 بطری روغن مایع اعلام شده است.

فروشگاه‌های تعاونی كاركنان دولت، فروشگاه‌های تعاونی مصرف فرهنگیان، فروشگاه‌های امكان، فروشگاه‌های اتكا، فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه و شهروند از جمله مراكز توزیع سبد كالا در كشور اعلام شده اند.

كلیه شاغلان ﻭ بازنشستگان دولت، كلیه شاغلان و بازنشستگان نیروهای مسلح، كلیه كارگران مشمول قانون كار و قانون تأمین اجتماعی، روزنامه نگاران، خبرنگاران و هنرمندان به تشخیص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشجویان متأهل به تشخیص وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و دانشگاه آزاد اسلامی، طلاب به تشخیص مركز مدیریت حوزه‌های علمیه، سرپرستان خانوارهای تحت پوشش كمیته امداد امام خمینی(ره) و سرپرستان خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی كشور از جمله گروه های هدف در اختصاص سبد كالا هستند.

تهرام564/9191
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه