۲۶ دی ۱۳۹۲، ۱۷:۰۹
کد خبر: 80998554
T T
۰ نفر
دادستان استانبول دستور دور سوم عمليات فساد و ارتشا در تركيه را صادركرد

آنكارا- ايرنا- دادستاني استانبول امروز - پنجشنبه - دستور دور سوم پرونده عمليات فساد و ارتشاء در تركيه را صادر كرد.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا به نقل از رسانه هاي محلي، اين در حالي است كه دستور دادستاني استانبول در باره آغاز دور سوم از عمليات ارتشا و فساد توسط شهرباني اين شهر به اجرا در نيامده است.

براساس اين گزارش، دستور آغاز اين عمليات توسط 'ابراهيم بايتكين' يكي از دادستان هاي شهر استانبول صادر شده است و شامل تحقيقات در باره اداره آتش نشاني استانبول و برخي موارد فساد و ارتشا در شهرداري منطقه 'بي اوغلو ' كه شهردار آن منتسب به حزب حاكم 'عدالت و توسعه' است، مي باشد.

به نوشته رسانه هاي تركيه، دستور آغاز عمليات سوم در اين پرونده از سوي دادستاني استانبول صادر شده است ولي تاكنون نيروهاي شهرباني از اجراي دستور دادستاني خودداري كرده اند.

بايتكين در پي خودداري شهرباني استانبول از اجراي دستور وي نامه اي به سر دادستان اين شهر ارسال كرده است.

لازم به ذكر است پرونده عمليات فساد مالي و ارتشاء در تركيه 17 دسامبر گذشته به دستور دادستان استانبول و پليس اين شهر آغاز و منجر به دستگيري شماري از منتسبان به دولت آنكارا ، دو نفر از فرزندان وزراي سابق كابينه اين كشور به اتهام اخذ رشوه و فساد مالي شد.

دادستاني استانبول در 25 دسامبر دستور آغاز دومين عمليات بزرگ فساد و ارتشاء را صادر كرد كه دستور دادستاني از سوي نيروهاي پليس استانبول اجرا نشد و در روزهاي گذشته يك دادگاه ديگر استانبول حكم توقيف اموال متعلق به برخي مناقصه كاران و صاحبان سرمايه تركيه را كه در راستاي عمليات دوم داده شده بود، لغو كرد.

از 17 دسامبر و پس از آغاز عمليات فساد مالي و ارتشاء تاكنون دولت آنكارا اقدام به تصفيه هزاران نفر از نيروهاي پليس، دادستان ها و قضات شهرهاي مختلف اين كشور كرده است و محل خدمت بيش از 2 هزار نفر از نيروهاي پليس كه در بين آنان روسا و معاونين شعب مختلف نيز وجود دارند، تغيير كرده است.

امروز و با بركناري 35 تن از نيروهاي پليس استانبول شمار افسران عزل شده پليس در شهرهاي مختلف تركيه نيز به مرز 600 نفر رسيد.

خاورم/2012** 230 ** 1514

سرخط اخبار جهان