۱۷ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۵۵
کد خبر: 80983889
T T
۰ نفر
قطع گسترده برق در شيراز نتيجه هرس ناقص درختان است

شيراز - ايرنا ، مدير عامل شركت توزيع برق شيراز يك روز پس از بارش برف در شيراز روز پر كاري را گذراند و به گفته خودش از شب گذشته تا روز بعد از بارش برف براي هماهنگي اتصال مجدد برق قطع شده در تكاپو بوده است ، محمد حسن صحراييان البته از مديريت شهري كه مانع هرس كامل درختان قبل از بروز بحران بود نيز دل پر دردي داشت.

محمد حسن صحراييان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي بيان داشت : هرس كامل درختان به معني آن است كه شبكه توزيع فشار متوسط و فشار ضعيف به صورت كامل آزاد شود و درگير شاخ و برگ درختان نباشد ، متاسفانه ما در اين زمينه با مديريت شهري مشكل داريم و به سختي مي توانيم آنان را راضي كنيم كه به هرس درختان بپردازيم.

مدير عامل شركت برق شيراز البته اين را هم گفت : كه شيراز به ويژه در مناطق شمال غرب آن قدري پر درخت است و همين باعث زيبايي فضاي آن در شرايط معمولي مي شود و شايد مديريت شهري هم از اين رو مانع هرس درختان در شرايط عادي است .

وي ادامه داد : از شب گذشته تا كنون با تلاش كاركنان اين شركت همه شبكه هاي فشار متوسط و خيابانهاي اصلي شيراز برق دار شده و قطع برق در اين مناطق از بين رفته است و كاركنان و ماموران اين شركت در حال رفع معضل در شبكه هاي فشار متوسط و خيابان هاي فرعي و كوچه ها هستند.

صحراييان اظهار اميدواري كرد كه تا پايان امروز قطع برق در شيراز رفع شود و گفت : در برخي مناطق از جمله شهرك گلستان ، اكبر اّباد و منطقه سپيدان به علت از مدار خارج شدن ايستگاه فوق توزيع كار قدري طولاني تر خواهد شد .

وي اضافه كرد : در برخي از مناطق شيراز افتادن درختان بر روي شبكه ها موجب سقوط ستون هاي برق شده و در برخي مناطق نيز شكسته شدن شاخ و برگ درختان داخل باغها و منازل به شبكه آسيب شده و قطع گسترده برق را به دنبال داشته است .

مدير عامل شركت توزيع برق شيراز اضافه كرد : در مجموع 18 منطقه برق در شهرستان شيراز و شهرستان هاي مجاور مشغول حل مشكل قطع برق هستند و مشغول رفع عامل اصلي قطع برق كه شكستگي شاخه ها هستند مي باشند.

وي بيشترين مشكل را متوجه شهر صدرا شيراز و شهرك هاي اقماري اطراف كلان شهر شيراز دانست و گفت : دراين مناطق ميزان بارش برف بيشتر بوده و به تبع ميزان آسيب ديدگي شبكه هم بيشتر است . ك/3

677 / 667

سرخط اخبار استان‌ها