۱۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۶:۲۷
کد خبر: 80892140
T T
۰ نفر
اميرعبداللهيان از دانشگاه جامعه المصطفي و مركز درماني هلال احمر در كينشازا بازديد كرد

تهران- معاون عربي و آفريقاي وزير امور خارجه كه به جمهوري دموكراتيك كنگو سفر كرده است، به اتفاق هيات همراه و سفير جمهوري اسلامي ايران در كينشازا از دانشگاه جامعه المصطفي (ص) و مركز درماني هلال احمر جمهوري اسلامي ايران بازديد كرد.

به گزارش ايرنا به نقل از بخش مطبوعاتي سفارت جمهوري اسلامي ايران در جمهوري دموكراتيك كنگو، «حسين اميرعبداللهيان» به عنوان فرستاده ويژه رييس جمهوري كشورمان به منظور تسليم پيام حجت الاسلام و المسلمين دكتر «حسن روحاني» به همتاي خود و نيز مذاكره و تباديل نظر درباره توسعه مناسبات دو جانبه در راس هياتي به جمهوري دموكراتيك كنگو سفر كرده است.



*** بازديد از دانشگاه اسلامي جامعه المصطفي (ص)

معاون وزير امور خارجه امروز (سه شنبه) از دانشگاه اسلامي جامعه المصطفي (ص) بازديد و مورد استقبال مدير، كاركنان، اساتيد و دانشجويان اين دانشگاه قرار گرفت.

وي با حضور در كلاس درس دانشجويان و اساتيد راجع به نحوه مسائل آموزشي با آنها به گفت و گو پرداخت و پس از بازديد از كتابخانه و ديگر بخش ها، با «حسيني» مدير اين دانشگاه در خصوص رشته هاي تحصيلي، تعداد اساتيد و دانشجويان، مشكلات و امكانات آموزشي و نيز فرسودگي ساختمان به گفت و گو پرداخت.

هم اكنون 120 دانشجو در سه رشته در اين دانشگاه كه در منطقه فقير نشين شهر كينشازا واقع است، مشغول تحصيل هستند.

اميرعبداللهيان در اين بازديد بر لزوم توجه بيشتر مراكز ذيربط ايراني بر فعاليت ها و رفع برخي كمبودها تاكيد كرد.



*** بازديد از مركز هلال احمر

معاون عربي و آفريقاي وزير امور خارجه كشورمان همچنين به همراه هيات همراه و سفير جمهوري اسلامي در جمهوري دموكراتيك كنگو، از مركز درماني هلال احمر در كينشازا بازديد كرد.

وي پس از بازديد از بخش هاي مختلف درمانه و ديدار با بيماران و پزشكان، رهنمودهاي لازم نسبت به پربارتر شدن خدمات مركز درماني كشورمان به دكتر نوربخش مدير اين مركز ارائه كرد.

اميرعبداللهيان بر لزوم توجه بيشتر هلال احمر كشورمان نسبت به مراكز درماني هلال احمر در آفريقا تاكيد كرد.

وي با توجه به اصول سياست خارجي كشورمان در آفريقا به تلاش براي گسترش اين مراكز به ويژه در مناطق محروم كشورهاي اين قاره با همكاري ساير دواير دولتي، اين اقدامات را موثر و مفيد دانست و آن را يكي از مهم ترين راه ها براي شناخت جمهوري اسلامي ايران از سوي مردم آفريقا بيان كرد.

سيام(1)**9129**1572

سرخط اخبار سیاست خارجی