۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۰۵
کد خبر: 80640630
T T
۰ نفر
آزمون طرح تربيت حافظان قرآن با حضور 100 هزار نفر برگزار شد

تهران - آزمون كتبي طرح تربيت حافظان قرآن كريم سازمان اوقاف و امور خيريه، با شركت 100 هزار نفر صبح امروز - جمعه - به صورت همزمان در سراسر كشور برگزار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در مورد برگزاری این آزمون به خبرنگار معارف ایرنا گفت: تعداد 65 درصد از شركت كنندگان در این آزمون را خواهران و 35 درصد را برادران تشكیل می دهند.

حجت الاسلام و المسلمین 'احمد شرفخانی' اظهار داشت: این آزمون در راستای سنجش میزان محفوظات قرآن آموزان سراسر كشور و به همت ستاد راهبردی و نظارت طرح ملی تربیت حافظان قرآن كریم سازمان اوقاف برگزار شد.

وی ادامه داد: این آزمون به صورت چهارگزینه ای برای تمامی قرآن آموزانی كه در این طرح ثبت نام كرده و از كلاس های حفظ قرآن در امامزاده ها و بقاع متبركه شركت كرده اند، برگزار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه یادآورشد: آزمون شفاهی طرح تربیت حافظان قرآن كریم این سازمان اسفندماه سال گذشته در امامزاده ها و بقاع متبركه سراسر كشور برگزار شد و با توجه به اینكه نمره نهایی آزمون مرحله اول از مجموع دو آزمون شفاهی و كتبی محاسبه می شود داوطلبانی كه به هر دلیلی در آزمون شفاهی شركت نكرده بودند، باید در آزمون مجدد شفاهی كه همزمان با آزمون كتبی برپا می شد ، شركت می كردند تا نمره شفاهی نیز در كنار نمره كتبی برای آنان محاسبه شود.

شرفخانی گفت: مربیانی كه همراه با طرح تربیت حافظان قرآن كریم سازمان اوقاف و امور خیریه به حفظ قرآن اقدام كرده بودند نیز می توانستند در آزمون شفاهی و كتبی این مرحله شركت و در صورت كسب نمره مجاز، گواهی پایان دوره مرحله اول را دریافت كنند.

فراهنگ (4)**1883**1581
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ