۲۷ فروردین ۱۳۹۲، ۱۶:۳۵
کد خبر: 80616851
T T
۰ نفر
سخنگوي وزارت خارجه انفجارهاي بوستون را محكوم و با خانواده قربانيان ابراز همدردي كرد

تهران - سخنگوي وزارت امور خارجه با محكوم كردن انفجارهاي بوستون و ابراز همدردي با خانواده هاي قربانيان اين انفجار گفت: جمهوري اسلامي ايران هر اقدامي كه جان انسان هاي بي گناه را به خطر بيندازد، به شدت محكوم مي كند.

«رامین مهمانپرست» روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایرنا با بیان اینكه مشخص نشده است كه چه فرد یا افرادی و با چه انگیزه ای دست به این اقدام زده اند، افزود: این حادثه كه در آن تعدادی از مردم شهر بوستون از بین رفتند و عده ای نیز مجروح شدند، موجب تاثر هر كس می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح كرد: معتقدیم همه دولت ها باید تلاش كنند زمینه آرامش و امنیت برای همه مردم جهان برقرار شود.

وی با تاكید بر اینكه باید ریشه اقدامات افراط گرایانه و تروریستی در هر نقطه از دنیا خشكانده و صلح و امنیت در جهان برقرار شود، اظهار داشت: فرقی ندارد اینگونه اقدامات در چه منطقه ای صورت بگیرد بلكه باید جلوی گسترش آن گرفته شود.

مهمانپرست با بیان اینكه به هیچ وجه نباید هیچ نوع حركت خشونت آمیز توجیه شود، گفت: در هر نقطه ای كه مردم صدمه ببینند، وظیفه همه انسان ها است كه با این حركت ها مقابله كنند و اجازه ندهند چنین پدیده هایی رشد كنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح كرد: متاسفانه برخی دولت ها برای تامین منافع خود ممكن است احساس كنند در مقطعی حمایت از گروه های افراط گرا می تواند جنبه مثبتی داشته باشد اما همانطور كه می دانیم پدیده تروریسم و افراط گرایی به همه صدمه می زند و به هیچ وجه، كسی نباید حمایت از آن را چه در خاورمیانه، چه در آمریكا یا در هر نقطه از جهان توجیه كند بلكه همه باید برای مقابله با چنین رویكردی همكاری و از جان انسان های بیگناه دفاع كنیم.

مهمانپرست با یادآوری گسترش استفاده از سلاح در امریكا و اقداماتی كه جان مردم این كشور را به خطر می اندازد، گفت: باید ریشه های این مساله شناسایی و با آن برخورد شود و فكر می كنیم آزادی عمل برای گروه های مختلف نباید به تهدید جان افراد و انسان های عادی و بیگناه منجر شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در عین حال اظهار داشت: اجازه دادن به گروه های تروریستی برای فعالیت و خارج كردن آنها از فهرست گروه های تروریستی به بهانه آزادی، در نهایت به بی ثباتی و ناهماهنگی منجر می شود و همه مردم را تحت تاثیر قرار می دهد.

وقوع دو انفجار در نزدیكی خط پایان مسابقه ماراتن بوستون آمریكا در روز گذشته حداقل سه كشته و بیش از یكصد مجروح بر جای گذاشت.

سیام (4)1572
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست