۱۲ فروردین ۱۳۹۲، ۱۹:۴۲
کد خبر: 80598906
T T
۰ نفر

شش هزار نفر از مردم قم به سرزمين هاي نور اعزام شدند

۱۲ فروردین ۱۳۹۲، ۱۹:۴۲
کد خبر: 80598906
شش هزار نفر از مردم قم به سرزمين هاي نور اعزام شدند

قم - معاون فرهنگي اجتماعي سپاه علي بن ابي طالب (ع) گفت: شش هزار نفر از اقشار مختلف مردم قم تحت عنوان كاروان هاي راهيان نور از اواسط اسفندماه تاكنون به جنوب كشوراعزام شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سپاه قم، سرهنگ احمد حسینی

در گفت وگویی افزود: مناطق عملیاتی ویژه‌ای همچون شرحانی، محرم، فتح‌المبین، فاو، هویزه، شلمچه و اروندرود جزو مكان‌هایی هستند كه زائران كربلای ایران از آنها بازدید می‌كنند.

وی اضافه كرد: كلیه كاروان‌های راهیان نور از وجود راویان دوران دفاع مقدس و روحانی برای برگزاری نماز جماعت و آموزش احكام بهره می‌برند ضمن اینكه مسابقات فرهنگی و هنری، كلاس‌های پاسخ به شبهات و رزمایش نیز برای همه زائران در نظر گرفته شده است.

حسینی با تاكید بر این مسئله كه در چهار روز سفر راهیان نور نمی‌توان همه رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس را تشریح و تبیین كرد گفت: هدف از راه‌اندازی این سفرها این است كه یك علامت سوال در ذهن زائران به وجود آید و آنها بدانند كه همسالانشان در سال‌های نخست انقلاب چگونه از دستاوردها و ارزش‌های اسلامی دفاع كردند.

وی با بیان اینكه مناطق جنگی جنوب و غرب كشور در واقع وادی مقدس و میعادگاه آزادگان هستند اظهار كرد: هر ساله مشتاقان و جاماندگان از قافله شهدا با شوری وصف‌ناپذیر قدم به این سرزمین‌ها می‌گذارند و یاد شهدا را زنده نگه می‌دارند.

وی افزود: دفاع مقدس ذخیره‌ای تمام نشدنی برای ملت ایران است و باید به تعبیر رهبر معظم انقلاب از این گنج بزرگ، نهایت استخراج معنوی را داشته باشیم.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه علی بن ابی طالب(ع) با بیان اینكه وظیفه امروز هر ایرانی، گسترش فرهنگ جهاد و شهادت و نیز استكبارستیزی است گفت: باید این فرهنگ به نسل بعد هم منتقل شود و یكی از راه‌های این انتقال فرهنگی، راه‌اندازی كاروان های راهیان نور است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی برای اعزام كاروان‌های راهیان نور هر سال با تنوع بیشتری صورت می‌گیرد و با اینكه در سال‌های گذشته این امر تنها به ماه‌های خاصی همچون اسفند و فروردین اختصاص داشت اما شاهد هستیم امروزه در تمام طول سال این سفرها برگزار می‌شوند.

حسینی با اشاره به برنامه‌ریزی سالیانه برای اعزام كاروان‌های راهیان نور از استان قم ابراز كرد: در تابستان 91 نزدیك به شش هزار نفر به مناطق جنگی در غرب و شمال غرب كشور اعزام شدند و راهیان نور دانش‌آموزی هم در دو مرحله خواهران و برادران از مهرماه كلید خورد كه طی آن هفت هزار دانش‌آموز دختر و پسر قمی به جنوب كشور اعزام شدند.

وی از اعزام دو هزار دانشجوی قمی از دانشگاه‌های مختلف به اردوهای راهیان نور طی سال گذشته نیز خبر داد.

550/

سرخط اخبار استان‌ها